عنوان پایاننامه
بررسی مقایسه تاثیر روش های تدریس بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان ایذه
- رشته تحصیلی
- برنامه ریزی آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52818
- تاریخ دفاع
- ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
- دانشجو
- قاسم اسدی
- استاد راهنما
- محمد رضا کرامتی
- چکیده
- چکیده: هدف اصلی از انجام پژوهش حاضر، مقایسه تاثیر روش های تدریس با کمک رایانه، آموزش به روش سنتی و روش یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان ایذه بوده است. این پژوهش بر روی نمونه ای متشکل از 30 نفر از دانش آموزان پسر سال سوم راهنمایی شهرستان ایذه انجام شد. در این پژوهش از طرح نیمه تجربی، با تک گروهی باپیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. پس از اجرای پژوهش، با استفاده از سوال های پس آزمون، درس ریاضی دانش آموزان مورد سنجش قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از نمرات پس آزمون از تحلیل واریانس چند متغیری در اتدازه گیری های مکرر استفاده شد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها مشخص گردید که تفاوت معنا داری بین نمرات حاصل از روش های تدریس وجود دارد. روش تدریس یادگیری مشارکتی نسبت به روش سنتی و همچنین روش آموزش به کمک رایانه نسبت به روش سنتی بهتر بوده اند. با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت که روش های تدریس یادگیری مشارکتی و روش نرم افزار رایانه ای بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی تاثیر دارند . واژگان کلیدی: روش تدریس مشارکتی، روش تدریس سنتی، روش تدریس آموزش به کمک رایانه، پیشرفت تحصیلی درس ریاضی
- Abstract
- Abstract The purpose of This Study Was to Compare Effectiveness of teaching methods on student math achivement level in eizehcity.Acluster sampling of student of 30 student participated in the study.Toanalizespsssoftwar were used .Data were collected using teacher made tests.Results indicate that there is difference between traditional method and cooperative learning.Students with cooperative learning have more achievement than sudent with traditional method. Key word: Academic achievement,cooperative learning,teaching method.