آسیب شناسی نظام آموزش و توسعه بر پایه استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61775
- تاریخ دفاع
- ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
- دانشجو
- هما مازیار
- استاد راهنما
- محمدسعید تسلیمی
- چکیده
- در زمینه آسیب¬شناسی دوره¬های آموزشی ضمن خدمت کمتر از هر زمینه دیگری تحقیقات جامع انجام گرفته است. تحقیق حاضر به آسیب¬شناسی نظام آموزش و توسعه برپایه استاندارد ایزو 10015 درادارات مناطق 22 گانه شهرداری تهران می¬پردازد. این تحقیق با توجه به هدف از نوع کاربردی و از لحاظ شیوه جمع آوری داده¬ها و تحلیل آنها از نوع توصیفی می باشد. جامعه آماری آن ادارات مناطق 22 گانه شهرداری تهران و نمونه آماری که به صورت طبقه¬ای انتخاب شده معاونین توسعهو برنامه¬ریزی شهری، مدیران و کارشناسان آموزش مناطق، که زیر نظر معاون توسعه و برنامه ریزی شهری انجام وظیفه می نمایند، می¬باشد. جهت تحلیل داده¬ها از تکنیک¬های توصیفی (شاخص¬های مرکزی، پراکندگی و جداول توزیع فراوانی) و تکنیک-های استنباطی نظیرآزمون T یکطرفه، همبستگی و ANOVA استفاده شده است. نتایجی که از تحقیق بدست آمد به شرح ذیل می باشد: دوره¬های آموزشی در ادارات مناطق 22گانه شهرداری تهران از اثربخشی لازم برخوردار نمی¬باشند. از نظر افراد نمونه آماری تحقیق، از بین فرآیندهای آموزش در ادارات مناطق22 گانه شهرداری تهران، نیازسنجی آموزش رتبه اول، هدف گذاری رتبه دوم، طراحی آموزش رتبه سوم، اجرای آموزش رتبه چهارم، برنامه¬ریزی رتبه پنجم و ارزیابی آموزش رتبه آخر را در مقایسه با یکدیگر بر پایه استاندارد 10015 دارا هستند. سمت سازمانی افرادبرنگرش¬آنها نسبت به کیفیت فرآیندهای آموزش برپایه استانداردایزو 10015درمناطق 22گانه شهرداری تهران تاثیر دارد.
- Abstract
- Purpose of conducting this research is to study training and human resources development pathology based on ISO10015 in Tehran municipality. To do that a sample of 66 subjects from statistical community was selected based on stratified sampling Method. The nessessary data were collected by means of a questionnaire; the experts and calculating Krunbach alpha coefficient approved its validity and reliability. Resulted data were analyzed applying statistically descriptive and demonstrative methods including single t-test variance analysis and T for independent groups. Findings show : - Training process ( defict training needs , design and plan training , provide for training and evaluate training outcomes) in Tehran municipality not all is as effective as it should be. - There exit discrepancy among testees about each variable of the research respecting differences in position but not in gender, education and field of study.