عنوان پایاننامه
ساختار فیلنامه در فیلم کوتاه داستانی با تمرکز بر نمونه های ایرانی
- رشته تحصیلی
- سینما
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 8004;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 42926
- تاریخ دفاع
- ۰۷ مهر ۱۳۸۸
- دانشجو
- محمد محمودی اصل
- استاد راهنما
- محمدباقر قهرمانی
- چکیده
- فیلمنامه کوتاه چه به لحاظ محدوده زمانی و چه به لحاظ فنی و ساختاری تفاوتهای اساسی با فیلمنامه بلند دارد. هر چند وجوه اشتراکی هم با فیلمنامه بلند و هم با داستان کوتاه دارد. به دلیل محدودیت زمانی فیلمنامه کوتاه، ایجاز از مهمترین و اساسی¬ترین مشخصه¬های آن است. موجز بودن فیلمنامه کوتاه موجب غنای تصویری آن میشود. در فیلمنامه کوتاه داستانی اصل روایت سه پرده¬ای - شروع، میانه، پایان- بصورت نسبی مراعات می¬شود. بررسی ساختاری فیلمنامه کوتاه قصه¬گو و شیوه روایت ساختارشکن ضد قصه از دیگر موضوعات این مبحث می¬باشد.
- Abstract
- Short screenplay differs greatly from long screenplay both technically and structurally and from the point of view of time constraints. This being said, in some respects it is similar to long screenplays and short stories. Since short screenplays are temporally constrained, brevity is one of its very important characteristics. Brevity is the reason for the short screenplay's rich images. In the narrative short screenplay the three-act narrative principle- beginning, middle, and end- are relatively taken into consideration. The structural investigation of the short screenplay, the narrator, and the deconstructive anti-story narrative style are among the other points in this discussion.