عنوان پایان‌نامه

مطالعه تمایل گردشگران در بازدید مجدد از ایران



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "مطالعه تمایل گردشگران در بازدید مجدد از ایران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53305;کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی شماره ثبت: رس 4380
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
    دانشجو
    بیتا اشرفی
    استاد راهنما
    علی شکوری

    چکیده صنعت گردشگری از مهمترین منابع کسب درآمد کشورهای جهان است و درقرن 21 به تدریج به عنوان دومین صنعت مهم دنیا برشمرده میشود. به همین دلیل برای دستیابی به سهم بیشتری در بازار جهانی باید به دنبال راه کارهایی منطقی وایجاد یک برنامه منظم بود تا از این طریق و با دستیابی به اهداف دراز مدت این صنعت، تأثیر آن بر بهبود وضعیت اقتصادی متجلی گردد. گردشگری از معدود حوزه های کسب و کاری است که شواهدی از تولید و خدمت در برنامه های جذب، نگهداشت و گسترش آن قابل مشاهده است.برنامه ریزی و مدیریت گردشگری، با شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه آن و با پاسخ دهی مناسب به تأمین نیازهای گردشگری در مقیاس محلی، ملی و فراملی آغاز می شود. چنانچه مؤلفه های مؤثر برسطح رضایت گردشگران، با توجه به عوامل اقتصادی، اجتماعی، و ... به خوبی شناسایی و دسته بندی شوند میتوان از آثار بسیار زیاد و مثبت توسعه گردشگری خارجی سود جست. بدین منظور تحقیق حاضر با شناسایی و رتبه بندی مؤلفه های مؤثر بر رضایت گردشگران خارجی، به بررسی تکرار سفر گردشگران به کشور ایران می پردازد و در نهایت راه کارهایی را جهت بهبود و توسعه برنامه ریزی افزایش رضایتمندی گردشگران خارجی ارائه خواهد داد. تحقیق با تمرکز بر روی دو گروه گردشگران با ملیت اروپایی و آسیایی و با هدف رسیدن به این پاسخ که آیا ایران کشش و جاذبه های لازم برای ورود مجدد به ایران را خواهد داشت یا خیر انجام شد و از نظریه های سیستم گردشگری گان و سیستم جاذبه گردشگری لایپر و مدل تقاضای گردشگری کوپلان بهره گرفته شد و همچنین از نظریه سلسله مراتب نیازهای مزلو و پیرس جهت رسیدن به مدل پژوهشی تحقیق استفاده شد. روش تحقیق از نوع پیمایش کمی با استفاده از طرح پرسشنامه و اعمال آن بر روی دو گروه گردشگران با ملیت اروپایی و آسیایی انجام گردید و مشخص گردید که هر چه خدمات ارائه شده به گردشگر دارای کیفیت بهتری باشد رضایت مطلوب گردشگر و در نتیجه تمایل به بازدید مجدد را در پی خواهد داشت.
    Abstract
    ندارد