عنوان پایان‌نامه

طراحی مدل مفهومی بکارگیری ظرفیت های وزارت آموزش و پرورش در توسعه نگرش کارآفرینی



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی مدل مفهومی بکارگیری ظرفیت های وزارت آموزش و پرورش در توسعه نگرش کارآفرینی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 227;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52750
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    محمد حسن مبارکی

    دردنیای امروز توسعه کارآفرینی به عنوان راهبردی ارزشمند برای توسعه اقتصادی و پیشرفت کشورها مطرح است . لذا ضروری است هر کشوری پتاسیل های خود را در این مسیر جهت دهد. آموزش و پرورش به عنوان گسترده ترین نهاد کشور دارای ظرفیت های پنهان بیشماری است که می تواند در ایجاد و توسعه نگرش کارآفرینانه بکار گرفته شود اما برای نیل به این هدف نیاز به مدلی است که بر اساس آن امکان بکارگیری ظرفیت های آموزش و پرورش فراهم آید .روش نظریه مبنایی (GT) به ما کمک می کند تا این مدل را از ساختار درونی ارزشها، نگرش ها و تجربه های افرادی که با این موضوع به گونه ای زیسته اند درک کنیم. در روش GT از طریق مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته با اطلاع رسانان کلیدی که به روش هدفمند با صلاحدید محقق انتخاب شده اند گزاره های مفهومی اولیه بدست می آیند . در تحقیق حاضر افراد انتخاب شده در سه گروه دسته بندی شده اند که عبارتند از کارشناسان ستادی ، سرگروه های آموزشی کارآفرینی در سطح استان و معلمین کارآفرینی در وزارت آموزش و پرورش ایران. مصاحبه ها تا اشباع نظری مدل مفهومی ادامه یافته و مدل مفهومی در پایان مصاحبه سیزدهم پس از طی مراحل کد گذاری باز ، کد گذاری مفهومی و کد گذاری انتخابی بدست آمده است .در مدل بدست آمده توضیح داده شده است که چگونه می توان ظرفیت های وزارت آموزش و پرورش را در توسعه نگرش کارآفرینانه بکار گرفت .اطلاع رسانان این پدیده را از طریق موجبات علی آن توضیح می دهند و بیان می کنند که چه عواملی در فرایند شکل گیری نگرش کارآفرینانه اثر دارند و این نگرش در چه شرایط محیطی ، با چه زمینه هایی ودر قالب کدام راهبردهامی تواند به پیامدهایی که متضمن ایجاد نگرش کارآفرینانه در دانش آموزان است منجر شود. کلید واژگان : نگرش، نگرش کارآفرینانه، ظرفیت های وزارت آموزش و پرورش، مدل مفهومی
    Abstract
    Nowadays the development of entrepreneurship as a valuable strategy for economic development and progress of nations is at stake. It is therefore imperative for every country to set their potential in this way. Education as the most extensive institution of the country has numerous hidden capacity that can be used in the creation and development of entrepreneurial attitudes, but to achieve this goal requires a model that is based on the possible use of its capacity to provide education. The basic theory (GT) method helps us to understand this model from the internal structure of values, attitudes and experiences of people who lived in such a way to this issue. In GT method, the initial conceptual statements obtain through in-depth interviews and semi-structured with key information selected with the discretion of the researcher. In the present study, subjects were classified in three groups including staff experts, entrepreneurship Training Leaders in the province and entrepreneurship teachers at Iran’s Education Ministry. Interviews continued until saturation of the theoretical conceptual model and conceptual model at the end of the thirteenth interview after the open coding process, Conceptual coding and selective coding is achieved. The resulting model is described how the capacity of the Ministry of Education can be used in the development of entrepreneurial attitudes. Information explain this phenomenon through the ALI causes and express which factors have effect in the formation process of entrepreneurial attitude and this attitude in which circumstances, with which areas and in which format can result in implications that involve the creation of entrepreneurial attitude in students. Keywords :Aattitud, Entrepreneurial attitudes, Education Ministrys capacities, Conceptual model.