زمینه سازی اجرای تجارت الکترونیک در SME ها (تجهیزات پزشکی)
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی - سازمانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 43417
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۸۸
- دانشجو
- محمدرضا قانونی
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- تحقیق حاضر در مورد زمینه سازی تجارت الکترونیک در SME ها می باشد. از آنجایی که کشور ایران در حال توسعه بوده و رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط در آن رو به افزایش می باشد، استفاده از جدیدترین متدها برای کارآفرینان حائز اهمیت می باشد. اما این تکنولوژیها هر کدام مزایا و معایب خود را داشته و هنگام تصمیم به به کارگیری آنها، می بایستی به بسیاری موارد توجه دقت نمود. علاوه بر توضیحات کلی در مورد تجارت الکترونیک و سیستمهایی که میتوان در کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده نمود، مدلهایی نیز بررسی شده است. از میان مدلها یک مدل به عنوان مدل مناسب برای انجام تحقیق در ایران انتخاب شده و جامعه آماری نیز با مشورت با شرکتهای فعال در این زمینه های انتخاب شده است. بسیاری از نکات قابل توجه به هنگام پیاده سازی تجارت الکترونیک در این پایان نامه بررسی شده است و امید است بتواند مشاوری مفید برای کارآفرینانی که تصمیم به استفاده از سیستمهای تجارت الکترونیک دارند، باشد.
- Abstract
- The following research is on Building Infrastructure for E-Commerce Execution in SMEs. Since Iran is a developing country especially in the field of e-commerce and the development of small and medium businesses is increasing, using the most recent methods for entrepreneurs is of utmost importance. However, these technologies have their own advantages and disadvantages, which should be taken into consideration when using them. In this research, in addition to discussing general theories on e-commerce and the systems which can be used in small and medium businesses, some models have been examined. From among the so many diverse models offered, one model has been chosen as appropriate to be used in Iran. The statistics community too has been selected on the basis of companies already active in such fields. Different criteria to be noticed when establishing e-commerce have been described in this research with the aim of preparing a fine guideline for entrepreneurs who desire to use e-commerce.