عنوان پایان‌نامه

ارتباط انگیزه و خود مختاری با مهارت کلامی



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارتباط انگیزه و خود مختاری با مهارت کلامی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان ژاپنی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 1579/2;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54324
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰

    چکیده: دراین پژوهش ،محقق برآن شد تادر زمینه یادگیری زبان خارجی به ویژه در بخش مهارت کلامی به بررسی ارتباط خودمختاری وانگیزه وارتباط آن با مهارت کلامی بپردازد. این تحقیق در دانشگاه تهران (دانشکده زبانهای خارجی) ودر بین زبان آموزان 3 رشته (انگلیسی،اسپانیایی وژاپنی)در مقطع تحصیلی لیسانس (سال دوم)انجام شده است. روش تحقیق به این صورت بوده است که زبان آموزان این 3رشته که 65 نفر بود ه اند توسط دو پرسشنامه انگیزه و خودمختاری ارزیابی شده اند.که این دو پرسشنامه توسط Holec(1981),Dornyie and Kormos (2004) تنظیم شده است.وبرای این تحقیق مناسب تشخیص داده شده اند.با همکاری اساتید محترم نمره های پایان ترم درس مکالمه آنان جمع آوری شد.وبا نتایج پرسشنامه¬ها مقایسه شد. برای این مقایسه ای داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شده است و داده های به دست آمده توسط این نرم افزار بررسی شد ه است. نتایجی که از این تحقیق به دست آمده است به این ترتیب بوده است که بین خود مختاری وانگیزه زبان آموزان ارتباط مستقیم وجود دارد.همچنین بین سطح انگیزه ومهارت کلامی زبان آموزان ارتباط وجود دارد. علاوه برآن بین سطح انگیزه وخود مختاری زبان آموزان این 3 رشته در دانشگاه تهران تفاوتی وجود ندارد.همچنین مشخص شد که 2عامل انگیزه وخود مختاری هر دو می تواند مهارت کلامی زبان آموزان را پیش بینی کند.
    Abstract
    چکیده به ژاپنی دارد.