عنوان پایان‌نامه

شناسایی عوامل موثر سازمانی بر نوآوری در خدمات (مطالعه موردی وزارت کار و امور اجتماعی)



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی عوامل موثر سازمانی بر نوآوری در خدمات (مطالعه موردی وزارت کار و امور اجتماعی)" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 177;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51986
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    مصطفی علی میری

    در اقتصاد بازار، توسعه و معرفی خدمات نوین برای بقای سازمان ضروری است. امروزه سازمان های خدماتی خود را در تقابل با فشارهای گوناگون رقابتی می¬بینند. رشد و سوددهی این سازمان ها در حال حاضر بر توسعه خدمات نوین متکی است. سازمان ها به خاطر رقابت شدید باید محصولات نوین را به سرعت گسترش دهند. این کار معمولاً عدم اطمینان و ریسک مرتبط با ارائه خدمات نوین را افزایش می دهد. بنابراین ضروری است که مدیران در مورد موفقیت و شکست پروژه های خدمات نوین اطلاعات کافی داشته باشند. همچنین ترکیب عوامل سازمانی ضروری که بر نوآوری در خدمات تأثیر می¬گذارد مهم است. هدف اصلی این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر سازمانی بر نوآوری خدمات در وزارت کار است. در واقع این تحقیق به دنبال بررسی این موضوع است که نوآوری در خدمات چگونه ارتقا می یابد و عوامل مؤثر سازمانی اثر گذار برآن کدام است. این تحقیق از آن منظر مورد توجه است که با شناسایی عوامل مؤثر سازمانی بر نوآوری خدمات می توان سیاستگذاری های مناسب در جهت بهبود نوآوری در خدمات را جهت بخشید از این رو سعی شد با الگوگیری از تحقیقات پیشین چارچوب پایه مناسبی برای انجام این تحقیق ایجاد شود. در این تحقیق برای مطالعه عوامل مؤثر سازمانی بر نوآوری خدمات از مطالعات پیشین کمک گرفته شد سپس بر اساس اطلاعات حاصل از مطالعه موردی و مصاحبه های صورت گرفته چارچوب تحقیق استخراج شد. بر همین اساس، به تهیه پرسشنامه پرداخته شد. در نهایت پس از تحلیل داده های به دست آمده مشخص گردید ابعاد عوامل مؤثر سازمانی به توسعه فنی، توسعه خدمات جدید، ساختار سازمانی، توسعه شایستگی های سازمانی و ترکیب زنجیره فنی تقسیم شد. در بعد توسعه فنی 8 عامل، بعد توسعه خدمات جدید عامل، بعد ساختار سازمانی 7 عامل، بعد توسعه شایستگی های سازمانی 3 عامل و بعد ترکیب زنجیره فنی 6 عامل از مصاحبه ها و پیشینه تحقیق استخراج شد. در مرحله کمی تحقیق جامعه آماری مدیران و کارمندان مطالعه موردی در نظر گرفته شدند و برای نمونه گیری از نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و ابزار گردآوری داده ها در این مرحله پرسشنامه بود و روایی تحقیق در این مرحله از طریق خبرگان در مرحله کیفی مورد سنجش قرار گرفت و پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ که برابر با 82/0 به دست آمد مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این مرحله از تحلیل عاملی استفاده شده است. کلمات کلیدی: عوامل مؤثر سازمانی، نوآوری خدمات، وزارت کار و اموراجتماعی1 1- این پایان نامه قبل از ادغام وزارتخانه های کار و اموراجتماعی، تعاون و رفاه و تأمین اجتماعی انجام شده است.
    Abstract
    In a market economy, development and introduction of new services is essential for the survival of the organization. Today, organizations see their services as opposed to competitive pressures. Growth and profitability of this organization now relies on the development of new services. Because of intense competition, organizations need to develop new services quickly. This uncertainty and risk usually associated with new services increases. It is essential that managers in the success and failure of new service projects have enough information. The necessary combination of factors that affect the performance of new services is important. The organizational factors identified in the study of innovation in services is the fact that innovation is the subject of the research on how to upgrade services are organizational factors What is the impact intended. From the perspective of this research is concerned with the identification of organizational factors on innovation in services can be appropriate policies to improve innovation in services, so we tried to improve the basic framework for patterns of previous research to this research be. The research for the study of organizational factors on innovation will help the services of the previous studies based on data from case studies and interviews were conducted within the research. The questionnaires were developed based on this framework. Finally, after analyzing the data obtained was determined by the dimensions of organizational factors to the technical development, new product development, organizational structure, organizational competence development and technical chain composition was divided. The technical development in the eighth, after the six new product development, the organizational structure of the 7 factors, the development of organizational competencies and the combination of three factors, the technical chain of six factors were extracted from the interviews and background research. In a statistical survey of managers and employees were in the case study and simple random sampling was used for sampling and data gathering tool in this questionnaire, and the validity of research in this stage of the quality of Experts on the measured reliability using Cronbach's alpha was equal to 82 / 0 respectively was approved. For data analysis at this stage of factor analysis is used. Keywords: organizational factors, Innovation Services, Labor and Welfare Cooperation