شناسایی عوامل موثر در تجربه مشتری در صنعت خرده فورشی (مطالعه موردی فروشگاه هایژر استار)
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65228
- تاریخ دفاع
- ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
- دانشجو
- شیوا مهرمنش
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- در بازار رقابتی امروز خلق تجربه مثبت برای مشتریان در فضای فروشگاه از کانال¬های مختلف مورد تاکید است. همچنین برای اکثر سازمان¬ها، توسعه تجربه مشتری و اثر بسیار مهم آن بر رضایت مشتری و تاثیر بسزایی که بر درآمد و سودآوری سازمان می¬گذارد بسیار قابل ملاحظه است و اغلب در بیانیه ماموریت خود بر آن تاکید زیادی می¬کنند. تحقیق حاضر تلاشی است جهت شناسایی عوامل موثر بر تجربه مشتری در صنعت خرده¬فروشی و بویژه فروشگاه¬های زنجیره¬ای. برای دستیابی به این هدف با بررسی دقیق ادبیات موضوع و نظر خبرگان چهارچوب مفهومی تحقیق انتخاب و شش عامل محیط داخلی فروشگاه، خدمات، قیمت، تنوع کالا، برند و کارکنان فروشگاه شناسایی شدند. جهت سنجش فرضیات و دستیابی به اهداف تحقیق فروشگاه هایپر استار، مورد مطالعه تحقیق انتخاب و جامعه آماری تحقیق مشتریان فروشگاه در نظر گرفته شد. برای گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شد که در محل فروشگاه توزیع و جمع¬آوری شده و سپس با استفاده از نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج حاصل از تحقیق ارتباط آماری چهار متغیر خدمات، کارکنان فروشگاه، قیمت و تنوع کالا با تجربه مشتری را نشان می¬دهد.
- Abstract
- ندارد