کاربرد QFD در تامین خواستههای مشتریان به منظور نظرسنجی، طراحی و اولویت بندی دوره های آ»وزشی با تاکید بر نظام جدید آموزش کارکنان دولت
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 42696
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۸۸
- استاد راهنما
- داود کریمی دستجردی
- دانشجو
- قائم فرهادی
- چکیده
- QFDروشی است که نیازهای مشتریان را در سراسر دوره عمرمحصول/خدمت اعم از طراحی ،توسعه ،طرح ریزی و تولید آن بکار میگیرد.این روش اولین بار در سال 1972در صنایع میتسوبیشی ژاپن معرفی شد و علیرغم تاریخچه کوتاه ،گرایش به آن و کاربردهایش در جهان به طور وسیعی در حال رشد است. در این پژوهش QFDبرای نیازسنجی آموزشی بکار گرفته شده است. تحقیق حاضر در سازمان امور اقتصادی و دارایی یاسوج با جامعه آماری 60نفر انجام گرفت. سوالاتی که در این پژوهش به دنبال آن بودیم عبارتند از: 1-نیازهای آموزشی کارکنان سازمان کدام است؟ 2-ترتیب و تقدم این نیازها کدامند؟ 3- با کاربرد QFDبه چه الزامات آموزش می رسیم؟ با توجه به سوالات بالا نتایجی به شرح زیر بدست آمد: با نظر خواهی از جامعه آماری فوق نیازهای آموزشی کارکنان ،بطور خلاصه به ترتیب اولویت عبارتند از: آشنایی با قوانین و مقررات اداری ، رشد فضایل دینی و مذهبی ، ارتقاء سلامت اداری ، بهبود نگرش کارکنان نسبت به شغل و سازمان ، ارتقاء وجدان کاری ، آشنایی با مباحث تحول اداری ، شناخت کارکنان نسبت به خود و محیط اطراف ، رشد فضایل اخلاقی ، بهینه سازی روابط کارکنان ، سازگاری با محیط سازمانی ، بهبود کیفیت خدمات ، بهبود ارتباطات سازمانی، فرهنگ پذیری سازمانی ، آشنایی با مهارتهای زندگی ، آشنایی با فنون اداری برای دستیابی به این خواسته ها،از QFDسازگارشده ویژه خدمات استفاده وسه خانه کیفیت طراحی شد.بدین منظور ویژگیهای خدمت ،درخانه کیفیت(یک)عملیات فرایند کلیدی در خانه کیفیت(دو)والزامات عملیات درخانه کیفیت(سه)توسط تیم QFDتعیین گردیده و32دوره آموزشی بعنوان خروجی خانه کیفیت(سه)بدست آمد.
- Abstract
- ABSTRACT QFD is a method which is used in order to design, developed and produce the customer needs during the life time of a production. .this method firstly was introduced by Japan industrial Mitsubishi in 1979year and in spite of the fact that it is recently emerged, there is a word wide interesting trend in it and its ways which is developing surprisingly. In the study QFD used in order to evaluating the training need assessment. The data of this analysis includes 60persons in finance and economical organization in yasuj city. This study aims to answer to this question: 1-what are the personnel's training needs in the above –mentioned organization? 2-how is the needs order and priority? 3-what are the consequences of using QFD in training? The following results are obtained according to above mentioned research questions: according to the views of the bove –mentioned community, the personnel's training needs are as followings with regarding to the importance and priority: becoming familiar with organizational rules and orders, developing and extending the religion virtues, improving the administrative uprightness, improving the personnel's view about their job and the organization, improving the personnel's belief of working, getting familiar with the administrative evolution concepts, informing and awarding the personnel of them selves and of the surrounding environment, developing the moral virtues, improving the relationship among the personnel's membersو compatibility with organizational environment, reforming the quality of services, improving the organizational communications, making the organization more cultural., becoming familiar with skills of life, becoming familiar with administrative rules and skills In order to gain these expectations needs, we have used adjusted QFD which is specialized for services and also we have designed three houses of quality so that service elements are identified in the first house of quality, the key proces