عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه میان شخصیت برند و قصد خرید با در نظر گرفتن نقش میانجی عشق به برند و تبلیغات کلامی ( مطالعه موردی:لوازم صوتی و تصویری)




    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001755;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 62060
    تاریخ دفاع
    ۰۵ دی ۱۳۹۲

    چکیده شخصیت برند و عشق به برند از مفاهیم اساسی در حوزه ارتباط مصرف کننده با برند می باشند.هرچند تحقیق روی ابعاد مختلف برند به طور مشخصی در حوزه های مختلف بازاریابی در دهه گذشته افزایش یافته است، اما تاثیر شخصیت برند و عشق به برند به همراه هم در پژوهش های تجربی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. از آنجا که این مفاهیم می توانند نقش تعیین کننده در قصد خرید مصرف کنندگان داشته باشند؛ از این رو هدف این تحقیق بررسی تأثیر شخصیت برند بر قصد خرید با در نظر گرفتن نقش میانجی عشق به برند و تبلیغات کلامی می باشد. این تحقیق با توجه به هدف از نوع کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی و از نوع پیمایشی و همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق مصرف کنندگان لوازم صوتی و تصویری در منطقه 12 شهر تهران می باشند که با استفاده از روش نمونه گیری غیر احتمالی و دردسترس 428 نفر نمونه بدست آمد. داده های تحقیق از طریق پرسشنامه گردآوری و از طریق روش آماری تحلیل همبستگی و معادلات ساختاری تحلیل شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که نقش میانجی عشق به برند در رابطه بین شخصیت برند و قصد خرید دارای اثر چشمگیر نبوده و تأیید نشد. ولی نقش میانجی تبلیغات کلامی دارای رابطه مثبت بوده و مورد تأیید قرار گرفت. همچنین شخصیت برند بر قصد خرید و عشق به برند بر تبلیغات کلامی مورد تایید قرارگرفته است(سطح معناداری05/0 می باشد). واژگان کلیدی: شخصیت برند، عشق به برند، قصد خرید، تبلیغات کلامی
    Abstract
    Brand personality and love are the basic concepts in consumers communication with brand. Although research on various dimensions of brand has significantly increased in the scope of marketing in the past decade, but a little empirical research has been explored impact of brand personality and love together. Whereas this concepts can play determine role in consumer purchase intention; therefore the purpose of this study is investigating the brand personality impact on purchase intention with mediator role of brand love and word of mouth. Also the tape of this research is practical and method of data collection is descriptive and correlational survey. The research statically population is Audio and Visual customers in the 12th region of tehran, that 428 samples were obtained by using non-probability and available sampling. The data were gathered through questionnaires and analyze with correlation and structural equation analysis. The results show that the role of mediator (brand love) between brand personality and purchase intention was not confirmed. But the role of mediator (word of mouth) in the relationship was positive and confirmed. Also the brand personality on purchase intention and brand love on word of mouth has been confirmed (significance level is ./05). Keyword: Brand Personality, Brand Love, Purchase Intention, Word of mouth.