نقش مهارتهای مدیریتی در توسعه SME ها
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 41270;کتابخانه دانشکده مدیریت شماره ثبت: 4988
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۸۷
- دانشجو
- سیدوحید حسینی پور
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- هدف در این پژوهش بررسی رابطه میان مهارت های مدیریتی و توسعه صنایع کوچک و متوسط بوده است، که در این پژوهش، کسب و کارهای کوچک و متوسط شاغل در صنعت چای را به عنوان جامعه اختیار شده است. در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات از ابزارهای پرسشنامه، مصاحبه و جستجوی کتابخانه ای و اینترنتی استفاده شده است، و برای تحلیل و بررسی رابطه میان داده ها ناشی از این ابزار از روش رگرسیون لوجستیک استفاده نموده است. در این پژوهش از مهارت های کنترل، مدیریت جلسه، مذاکره، ساختار کسب و کار، مدیریت زمان، مهارت زبان، استفاده از رایانه و اعتماد به عنوان مهارت های مدیریتی یاد شده است و به بررسی رابطه میان آنها با افزایش نرخ سرمایه گذاری، افزایش تعداد بازار، افزایش سود و تعداد دوره های مدیریتی به عنوان شاخص توسعه یافتگی پرداخته شده است. در نهایت با توجه به یافته های ناشی از پژوهش این نتیجه حاصل شده است که میان افزایش سود و مهارت مذاکره، افزایش تعداد بازارها و مهارت های زبان و استفاده از رایانه، افزایش سرمایه گذاری و مهارت مذاکره و مدیریت زمان رابطه وجود دارد.
- Abstract
- The main objective of this paper is to investigate the relationship between the six managerial skills and profit changes of SMEs in Iranian tea industry. Control, meeting management, negotiation, time management, second language, using computer in management, and confidence are the skills have been examined versus profit changes in SMEs. The information was collected based on questionnaire filled by SMEs’ Managers. Data were processed by logistic regression technique. The observed result shows the significance relation between negotiation skill and profit increment in Iranian tea industry SMEs.