عنوان پایان‌نامه

شناسایی میزان تاثیر تبلیغات خلاقانه بر ارزش ویژه برند در صنعت بانکداری خصوصی



    دانشجو در تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی میزان تاثیر تبلیغات خلاقانه بر ارزش ویژه برند در صنعت بانکداری خصوصی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    کارآفرینی-فناوری
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 497;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 60839
    تاریخ دفاع
    ۱۱ آذر ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    رضا محمدکاظمی

    امروزه، تبلیغات بینش¬ وسیعی را پیرامون برندها، مشتریان و نحوه تعامل آن¬ها ایجاد کرده¬اند. جهت دستیابی به نتایج مطلوب، تبلیغات¬ نیازمند خلاقیت در طراحی و اجرای موفقیت¬آمیز است. از این¬رو، سازمان¬ها از طریق یک راهبرد تبلیغاتی خلاقانه می¬توانند توجه بیشتری از مشتریان را به سوی برند خود جلب¬کنند. هدف این¬پژوهش، شناسایی میزان تأثیر تبلیغات خلاقانه بر ارزش ویژه برند در صنعت بانکداری خصوصی است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و بر اساس نحوه گردآوری داده در دسته تحقیقات علّی- ارتباطی است. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان شعب مرکزی بانک¬های¬خصوصی ملت، سرمایه و ¬گردشگری واقع در شهر تهران می¬باشند. برای این پژوهش از پرسشنامه طیف لیکرت استفاده شد که از طریق نمونه¬گیری تصادفی ساده، تعداد 120 پرسشنامه در هر یک از شعب مرکزی بانک¬های ملت، سرمایه و گردشگری توزیع شد. تجزیه و تحلیل داده¬های پژوهش با استفاده از نرم افزارSPSS 19، Lisrel 8.5 و Smart PLS. b.1.04 انجام شد. پایایی سازه¬های پژوهش بر اساس ضریب آلفای کرونباخ بیش از 7/0 و روایی آن به وسیله روایی محتوا و همگرای سازه مورد تأیید قرار گرفت. یافته¬های پژوهش نشان می¬دهد که تبلیغات خلاقانه از طریق باورپذیری تبلیغات، نگرش به تبلیغات و برند بر ارزش ویژه برند در سطح نمونه¬های مورد مطالعه، تأثیر مثبت و معناداری دارد. واژه¬¬های کلیدی: تبلیغات¬خلاقانه، نگرش به تبلیغات، نگرش به برند، باورپذیری تبلیغات، ارزش ویژه برند، صنعت بانکداری خصوصی
    Abstract
    Nowadays, advertising has provided a wide insight about brands, customers and how they are interacting. To achieve optimum results, advertising needs to be creative in design and successful in implementation. Hence, organizations can attract more customers’ attention to their brand through a creative advertising strategy. The aim of this research is to identifing the impact of creative advertising on brand equity in private banking industry. The present study is an applied research from the goal point of view and is casual- relational research from data gathering point of view. The statistical population of this study is the customers of the central branches of Mellat, Sarmaye and Tourism private banks in Tehran. This study utilized a questionnaire in Likert’s scale and 120 questionnaires were distributed through simple random sampling in the central branchs of Mellat, Sarmaye and Tourism private banks. The data was analyzed by SPSS 19.0, Lizrel 8.5 and Smart PLS b.1.04 softwares. The reliability of the study constructs was calculated via the Cronbach’s alpha coefficient and was more than 0.7 and the validity has been approved by content and convergent methods. Findings of this paper indicate that creative advertising has a significant and positive impact on brand equity through advertising believability, attitudes to advertising and brand for samples of this study. Key Words: Creative advertising, Advertising attitude, Brand attitude, Advertising believability, Brand equity, Private banking industry