بررسی تاثیر استفاده از پوشش های بیمه ای در ترویج کارآفرینی در ایران
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی - کسب و کار جدید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 42102
- تاریخ دفاع
- ۱۸ شهریور ۱۳۸۸
- دانشجو
- حسین یاوری
- چکیده
- چکیده: کارآفرینی مهم ترین منبع رشد و توسعه اقتصادی در اغلب کشورهاست و تاثیر آن در همه بخش ها و سطوح جامعه، به ویژه در بخش هایی که به نوآوری، رقابت، بهره وری، ایجاد شغل و شکل گیری صنایع و کسب و کارهای جدید مربوط است، احساس می شود . امروزه انقلاب کارآفرینی د ر سراسر دنیا اشاعه یافته و اثرات این انقلاب ،در کشورهای توسعه یافته نمایان شده است . در راستای این گسترش استفاده از ابزارهایی که هم جهت با هدف توسعه کارآفرینی در کشورهای مختلف دنیا می باشد نیز امری ضروری است که از میان این ابزارها می توان به موضوع پوششهای ب یمه ای اشاره کرد که در صورت استفاده بهینه می تواند به عنوان ضمانت کننده ای برای به نتیجه رسیدن فعالیتهای کارآفرینی به شمار آید . در این پژوهش به دنبال بررسی تأثیر استفاده از این پوششهای بیمه در حوزه بیمه های اموال، مسئولیت و مهندسی در جهت ترویج فعالیتهای کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان در ایران هستیم. با توجه به رویکرد این پژوهش پیرامون استفاده از پوششهای بیمه ای که شاید آنچنان در میان صنایع موجود نیز دارای استفاده داوطلبانه نباشند، بررسی موضوع استفاده از این پوششها در راستای کاستن از ریسک ایجاد یک فعالیت ک ا رآفرینانه می تواند به کارآفرینان بصورت دائمی توسط خودشان به خودشان کمک کند، بطوریکه با استفاده از خدمات مالی و پشتیبانی بیمه ای در زمینه های اموال، مسئولیت و مهندسی در جهت کاستن ریسک فعالیتهایشان قدم بردارند . بنابراین به نظر می رسد در صورت استفاده کارآفرین ان از این پوششها مزایای زیادی برایشان حاصل شود از جمله اطمینان خاطر از وجود یک چتر حمایتی به نام بیمه، مصونیت ارزش دارایی های فیزیکی آنها در برابر حوادثی چون آتش سوزی، سیل، زلزله، طوفان، ذوب برف و باراش باران و ...، توانایی پاسخگویی در برابر اشخاص ثالث بوا سطه بهره گیری از پوششهای بیمه مسئولیت، و در نهایت داشتن اطمینان از حفظ ارزش دارایی هایشان توسط استفاده از بیمه مهندسی در فرآیند تولید محصولات خود . بطور کلی می توان گفت که پژوهشی با چنین زمینه ای در ایران صورت نپذیرفته است که خود به خاطر نو بودن موضوع کارآفرینی بصورت عملی در ایران است. اهداف اساسی از انجام تحقیق عبارتند از: الف - بررسی نقش استفاده از پوششهای بیمه ای در ترویج کارآفرینی در ایران می باشد. ب - ارائه راهکاری در استفاده ا
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد.