عنوان پایان‌نامه

بررسی تأثیر افزایش شبکه¬های تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر رضایت مخاطبان در سه گروه سنی نوجوان، جوان و میانسال




    رشته تحصیلی
    مدیریت رسانه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 62001
    تاریخ دفاع
    ۲۹ مهر ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    طاهر روشندل اربطانی

    سیمای جمهوری اسلامی ایران یکی از قدر تمندترین و مهم ترین رسانه کشور در عرصه فرهنگ سازی و اعتلای کشور است و این رسانه مهم و ارزشمند به منظور اثر بخشی بیشتر اهدافش نیازمند جلب رضایت مخاطبان می باشد. در این راستا وبا هدف افزایش کارایی و اثر بخشی در سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران،تحقیق حاضر ارزیابی میزان رضایت مخاطبان در سه گروه سنی نوجوان، جوان و میان سال،ازعملکرد سیمای جمهوری اسلامی ایران، در جهت دیجیتالی شدن سیستم پخش و افزایش تعداد شبکه ها ی تلویزیونی را هدف خود قرار داده است.به این منظور ابتدا به معرفی و تشریح تلویزیون خدمات عمومی پرداخته شد و سپس با تشریح تاریخچه تلویزیون در ایران و قوانین مرتبط با اداره سازمان صدا و سیما بعد از انقلاب اسلامی، و مقایسه این سازمان با تلویزیون خدمات عمومی پرداخته شد ودر ادامه الگوهای مختلف ارزیابی رضایت در سازمانها را مورد بررسی قرار دادیم و با استفاده از نظریه های ارتباطات جمعی، نظریه استفاده و رضامندی به عنوان نظریه مرتبط مورد استفاده قرار گرفت. در این تحقیق، جامعه آماری شامل شهروندان تهرانی بین 13 تا 50 سال می باشند که تعداد 300 نفراز روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده و پرسشنامه را تکمیل نمودند و نظرات مصاحبه شوندگان در سه گروه سنی، مورد تحلیل قرارگرفت. نتایج تحقیق بیانگر این است که عوامل محتوایی و عوامل اجرایی، در رضایت مخاطبان در سنین مختلف نقش موثری داشته اند و مخاطبان از عملکرد سازمان صدا وسیما در عوامل اجرایی رضایت زیاد و در عوامل محتوایی رضایت متوسط را دارندو افزایش تعداد شبکه های تلویزیونی در رضایتمندی مخاطبان موثر بوده است و برای برنامه ریزیهای آینده سازمان، ارتقای کیفیت و سطح برنامه ها و محتوای شبکه های فعلی را در اولویت می دانند.
    Abstract
    چکیده انگلیسی ندارد.