عنوان پایان‌نامه

شناسایی عوامل حیاتی موفقیت (CSF) معرفی محصولات جدید در صنایع نوشابه سازی ایران



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی عوامل حیاتی موفقیت (CSF) معرفی محصولات جدید در صنایع نوشابه سازی ایران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46424
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۸
    دانشجو
    زهرا ناظمی
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    چکیده نوآوری و توسعه محصول جدید در دنیای رقابتی امروز قلب تپنده سازمان محسوب می شود که اگر از حرکت باز ایستد، مرگ سازمان، دیر یا زود، حتمی خواهد بود. هر ساله هزاران محصول به بازار معرفی می شوند، و بسیاری از آن ها شکست می خورند. از آنجا که منابع در اختیار بنگاه ها محدود و کمیاب است، شناسایی عوامل موثر بر موفقیت و شکست پروژه های توسعه محصوی جدید بسیار حیاتی است. تحقیق بوز، آلن و همیلتون (1986) در 700 شرکت از 1000 شرکت فورچون برآورد کرد که محصولات جدید ، بیش از 30 درصد سود این شرکت ها را در طول دوره پنج ساله 1986-1981 ایجاد کرده اند. هیچگاه نیاز به نوآوری تا این حد زیاد نبوده است. چرخه عمر محصول از همیشه کوتاه تر شده است و شرکت هایی که در نوآوری شکست بخورند، آینده شومی خواهند داشت. مشکل این است که موفقیت محصول جدید، زیاد آسان نیست. تنها 4/1 پروژهای توسعه محصولات تجاری شده موفق می شوند، و 3/1 کل راه اندازی های محصولات جدید شکست می خورند. ? اما آیا هر محصول جدیدی که به بازار ارائه شد، با استقبال مشتریان مواجه می شود و به فروش می رود؟ ? برندگان چه کار متفاوتی انجام میدهند؟ ? محرک های حیاتی و اصلی موفقیت چه هستند؟ در این تحقیق دو عامل محصول و جذابیت بازار را مورد بررسی قرار داده می شود و تاثیر آن ها را بر موفقیت معرفی محصول جدید به بازار در صنعت تولید نوشابه های گازدار بررسی می شود.
    Abstract
    Innovation and New Product Development (NPD) are the vital factors for the survival of every organization. Every year thousands of new products are introduced to the markets and many of them fail. Since the the organization resources are scarce, identifying the critical factors that affect new product success is very important. The research of Booz, Allen and Hamilton (1986) estimates that new products make over than 30 percent of the profit of 700 firms of 1000 Fortune firms from 1981-1986. But the question is: Does every new roduct that introduced to the market succeed? What is the difference between winners and losers? What are the success factors in this situation? In this research, we have studied two important factors (product competitive advantage and market attractiveness) and their affect on successful product introduction in Soft Non-Alchoholic Drinks in Tehran. Our survey shows that both these two factors are critical in successful product introduction in Soft Non-Alchoholic Drinks in Tehran