عنوان پایان‌نامه

بررسی روش های آموزش و ارائه روش اثربخش آموزش کارآفرینی برای دانشجویان مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۷ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی روش های آموزش و ارائه روش اثربخش آموزش کارآفرینی برای دانشجویان مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 43910
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۷
    دانشجو
    شادی ختائی
    استاد راهنما
    منوچهر انصاری

    آموزش کارآفرینی فرآیندی نظام مند، آگاهانه و هدف گرا می باشد که طی آن افراد غیر کارآفرین ولی دارای توان بالقوه به صورتی خلاق تربیت می شوند. آموزش کارآفرینی می تواند یکی از موثرترین شیوه ها برای تسهیل انتقال جمعیت فارغ التحصیلان به بازار کار باشد. روشهای بسیاری برای آموزش کارافرینی وجود دارد که در این مقاله به بررسی هفت روش از روشهای متداول تدریس و یادگیری پرداخته شده است. این مطالعه به بررسی روشهای آموزش و ارائه روش اثر بخش آموزش کارآفرینی برای دانشجویان مدیریت کارافرینی دانشگاه تهران می پردازد. یافته های تحقیق حاکی از آن است که روشهای آموزشی سخنرانی، بحث گروهی، نمایش خلاقیت و اکتشافی از جمله روشهای اثر بخش برای آموزش کارآفرینی هستند، ولی روشهای آموزشی یادسپاری، پرسش و پاسخ و ایفای نقش از روشهای اثر بخش برای آموزش کارآفرینی نیستند. همچنین سایر نتایج تحقیق نشان میدهد که میان اثربخشی روشهای آموزش ارتباط معناداری وجود دارد.
    Abstract
    Entrepreneurship education is a systematic, conscious and goal_driven process that non_entrepreneures which have potential ability are trained creatively.Entrepreneuship education can be one of the most effective methods of transmition the graduates to the market.There are several methods for entrepreneurship education that this paper addresses seven methods of most common methods of teaching models. This descriptive study investigates the educational methods and representing the effective method of entrepreneurship education for entrepreneurship management students of the University of Tehran. The results of study indicate that the lecture, team discussing, creativity representation and discovery methods are the effective models for entrepreneurship education, but memorizing, question and answer and role playing methods are not the effective models for entrepreneurship education. Although other findings of study show that there is a significant relationship between the effectiveness of educational methods.