عنوان پایان‌نامه

ساخت موتوردرونسوز خطی و بررسی راندمان آن



    دانشجو در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ساخت موتوردرونسوز خطی و بررسی راندمان آن" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی پردیس 2 فنی شماره ثبت: 2326;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 57953
    تاریخ دفاع
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    محمد حسن رحیمیان

    امروزه یکی از مسائل مهم در صنایع خودروسازی کاهش مصرف سوخت خودرو می باشد. برای تحقق این امر تحقیقات زیادی تاکنون انجام شده است. طرح های زیادی در این زمینه در مراکز تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفته است اما در تمامی این طرح ها ساختار کلی موتور بدون تغییر باقی مانده است بنابراین محدودیتهای اصلی موتور مانند نسبت تراکم و دمای کاری همچنان بدون تغییر باقی مانده است. در طرح ارائه شده با حذف میل لنگ از ساختار موتور بسیاری از محدودیتهای ناشی از وجود میل لنگ نیز حذف می گردد. توان تولید شده در موتور توسط یک ژنراتور خطی به توان الکتریکی تبدیل می شود. ژنراتور بکار رفته در موتور و تولید برق در خروجی باعث شده تا این موتور توانایی ادغام بالایی با خودرو هیبریدی داشته باشد و مولد نیروی بسیار مناسبی برای این نوع از خودروها گردد. با حذف میل لنگ نیاز موتور به روغن کاری نیز حذف گردیده است بعلاوه اصطکاک بین پیستون و سیلندر نیز به میزان بسیار زیادی کاهش یافته است. با کاهش اصطکاک موتور و کم بودن روغن در اطراف سیلندر افزایش دمای کاری و نسبت تراکم موتور که از عوامل اصلی افزایش بازده موتور می باشند به میزان زیادی افزایش مییابند.
    Abstract
    Reducing the fuel consumption is one of the major problem in the automobile industries. Many researchers were investigated this problem, but in their work general structure of engine such as compression ratio and working temperature are remain unchanged. In this thesis by removing the crankshaft from engine structure the limitation of crankshaft in engine do to the between crankshaft and other component of engine was removed. So the compression ratio temperature and efficiency of engine could increased. by removing the crank shaft, the mechanical power producted by the engine converted into electrical power using linear generator. This new design has a good compatibility with hybrids vehicles. Furthermore , removing the crankshaft the friction between piston and cylinder will be redused which is eliminates the requirement of lubrication. Friction reduction and low oil around the cylinder lead to increasing the engines working temperature and compression ratio which are improve the engine efficiency.