عنوان پایان‌نامه

مدلسازی اعتماد خریداران از فروشگاه های اینترنتی به وسیله نگاشت های شناختی فازی



    دانشجو در تاریخ ۰۲ مهر ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "مدلسازی اعتماد خریداران از فروشگاه های اینترنتی به وسیله نگاشت های شناختی فازی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61521
    تاریخ دفاع
    ۰۲ مهر ۱۳۹۲

    در عصر حاضر رشد و توسعه تجارت الکترونیک در عرصه کسب و کار یکی از بارزترین و مهمترین روندهای اقتصادی است. اقبال روزافرون مردم به محیط آنلاین از یک طرف، و سرمایه‌گذاری و توجه مدیران به این صنعت از طرف دیگر باعث رشد سریع و غیرقابل پیش‌بینی تجارت الکترونیک شده است. مسئله اعتماد یکی از موانعی است که در این سال‌ها همواره تجارت الکترونیک با آن روبرو بوده است. این پژوهش عوامل موثر بر اعتماد در محیط آنلاین به‌خصوص فروشگاه‌های اینترنتی را در یک مدل جدید ارائه می‌دهد. این مدلسازی به کمک نگاشت‌های شناختی فازی انجام شده‌است. در قسمت اول عوامل موثر بر اعتماد آنلاین، در یک تحقیق کیفی با کمک ابزار مصاحبه با خبرگان در مدلی جدید گردآوری شده‌اند. در قسمت دوم روابط و مسیرهای مربوطه توسط ابزار پرسشنامه و به کمک تحلیل فازی، وزن‌دار شده‌اند. مدل به دست آمده نهایی شامل 78 عامل موثر بر اعتماد آنلاین در کشور ایران است. همچنین این مدل دربرگیرنده 83 رابطه در بین این عوامل است. از جمله مهمترین عوامل شناسایی شده در این مدل، که بیشترین وزن فازی را در تأثیر بر اعتماد آنلاین به خود اختصاص داده‌اند، می‌توان به «تجربه قبلی خرید»، «ریسک ادراکی»، «قوانین و مقررات مربوطه»، «فرهنگ»، «ریسک پرداخت آنلاین»، و «به روز بودن سیستم امنیتی» اشاره کرد.
    Abstract
    چکیده انگلیسی ندارد.