عنوان پایاننامه
الویت بندی آمیخته ترویج لیگ برتر شطرنج ایران از دیدگاه کارشناسان
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی وعلوم ورزشی - مدیریت ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1025;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 60496
- تاریخ دفاع
- ۰۶ آذر ۱۳۹۲
- دانشجو
- آتوسا پورکاشیان
- استاد راهنما
- سیدنصراله سجادی
- چکیده
- هدف از انجام این تحقیق اولویت بندی آمیخته ترویج لیگ برتر شطرنج ایران از دیدگاه کارشناسان می باشد. تحقیق حاضر توصیفی، از نوع پیمایشی است و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه نیک-سرشت (1391) استفاده گردید. جامعه آماری این تحقیق 86 نفر بود. با توجه به محدود بودن جامعه آماری، نمونه آماری برابر با جامعه آماری و به صورت کل شمار می باشد. اطلاعات این تحقیق با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که در وضعیت موجود، ابزار حمایت مالی با میانگین رتبه 55/2 از 3، رتبه اول آمیخته ترویج لیگ برتر شطرنج را به خود اختصاص داد. ابزارهای «روابط عمومی» و «تبلیغات» به ترتیب با میانگین رتبه 79/1 و 66/1 در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند. در وضعیت مطلوب، ابزار حمایت مالی با میانگین رتبه 22/2 از 3، رتبه اول آمیخته ترویج لیگ برتر شطرنج را به خود اختصاص داد. ابزارهای «تبلیغات» و «روابط عمومی» به ترتیب با میانگین رتبه 04/2 و 74/1 در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند. از نظر کمترین شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب، ابزار روابط عمومی با میانگین رتبه 87/1 از 3، رتبه اول آمیخته ترویج لیگ برتر شطرنج را به خود اختصاص داد. ابزارهای «حمایت مالی» و «تبلیغات» به ترتیب با میانگین رتبه 89/1 و 24/2 در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.
- Abstract
- The aim of this study was to classify priority of promotional mix in the chess pro-league in Iran from the viewpoint of experts. The method of the research is descriptive and a sort of surveying research. In order to gathering the information, Nikseresht (2012) Questionnaire have been used. Statistical population was the same as statistical sample including 86 persons. Data of this research were analyzed by using Spss software. The results showed that in the current situation, the first rank is related to sponsorship with a rating average of 2/55 out of 3, and the second and third ranks are related to public relations with a rating average of 1/79 and advertising with a rating average of 1/66. In the optimal situation, the first rank is related to sponsorship with a rating average of 2/22 out of 3, and the second and third ranks are related to advertising with a rating average of 2/04 and public relations with a rating average of 1/74. The ranks as the minimum gap between current situation and optimal situation are as follows: public relations with a rating average of 1/87 out of 3, Sponsorship with a rating average of 1/89 and advertising with a rating average of 2/24.