عنوان پایاننامه
بررسی وضعیت مدیریت استعداد در بین مدیران کارکنان و اعضای هئیت علمی دانشکده های تربیت بدنی دانشگاههای دولتی شهر تهران
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی وعلوم ورزشی - مدیریت ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1011;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61475
- تاریخ دفاع
- ۰۶ آبان ۱۳۹۲
- دانشجو
- سمیه امیددوست
- استاد راهنما
- محمود گودرزی
- چکیده
- پژوهش حاضر به منظور بررسی وضعیت مدیریت استعداد در بین مدیران، کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های دولتی شهر تهران در سال تحصیلی ??-?? صورت پذیرفت. جامعه آماری پژوهش مشتمل بر 170 نفراز مدیران، کارکنان و اعضای هیأت علمی بودند که نمونه آماری به صورت کل شمار تعیین گردید. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته رفیعی (1390) بوده است که روایی و پایایی آن تعیین شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی (توزیع فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی ( آزمون تی تک دامنه، واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی شفه) و به کمک نرم افزار??spss با سطح معنادار 05/0p< انجام گرفته است. نتایج نشان داد، از دیدگاه مدیران، کارکنان و اعضای هیأت علمی، وضعیت مدیریت استعداد در دانشکده های تربیت بدنی در مؤلفه های شناسایی و جذب، گزینش و استخدام، توسعه، بکارگیری و حفظ و نگهداری استعدادها نامطلوب و در مؤلفه رویکرد به مدیریت استعداد مطلوب ارزیابی شد. همچنین در بین دیدگاه مدیران، کارکنان و اعضای هیأت علمی در مؤلفه های گزینش، استخدام و رویکرد به مدیریت استعداد تفاوت هایی وجود داشت.
- Abstract
- This study aimed to survey of talent management among managers, staff and faculty members of faculty of physical education in state universities in Tehran that was carried out in the academic year of 91-92. The statistical population was consisted of 170 managers, staff and faculty members that statistical sample was determined as the total number. Method of survey and data collection, Rafiee’s questionnaire in 1390, it has been determined that its validity and reliability. Data analysis was performed using descriptive statistics (frequency, percentage, mean value and standard deviation) and inferential statistics (t-test, single domain, t, ANOVA and Scheffe test) and software SPSS16 with significant (p<0/5). Results showed that from the perspective of managers, staff and faculty members, talent management in faculties of physical education in components of identification and recruit, selection and employment, development, use of talents and maintaining lower than average and in component of approach to talent management higher than average was evaluated. Also in the view of managers, staff and faculty members there were differences in components of selection, employment and approach to talent management.