عنوان پایان‌نامه

ارتباط بین عدالت سازمانی ادراک شده با تمایل اعضای هئیت علمی دانشکده تربیت بدنی شهر تهران به شرکت در کار تیمی



    دانشجو در تاریخ ۰۱ آبان ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارتباط بین عدالت سازمانی ادراک شده با تمایل اعضای هئیت علمی دانشکده تربیت بدنی شهر تهران به شرکت در کار تیمی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1075;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63210
    تاریخ دفاع
    ۰۱ آبان ۱۳۹۲
    دانشجو
    صمد گودرزی
    استاد راهنما
    محمود گودرزی

    هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه عدالت سازمانی ادراک شده با تمایل اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران به شرکت در کار تیمی می‌باشد. این پژوهش در حیطه پژوهش‌های توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران است که شامل 102 نفر می باشد و نمونه نیز برابر جامعه می باشد. ابزار تحقیق پرسشنامه عدالت سازمانی مورمن و نیهوف و پرسشنامه کار تیمی الموتی می‌باشد. نتایج تحقیق حاکی از رابطه‌ی مثبت و معنی‌دار همه ابعاد عدالت سازمانی با تمایل اعضای هیات علمی به شرکت در کار تیمی می‌باشد. همچنین از میان ابعاد عدالت سازمانی، مؤلفه عدالت توزیعی بالاترین همبستگی (49/0) را با تمایل اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران داشته و مؤلفه عدالت تعاملی دارای ضریب همبستگی (48/0) با تمایل اعضای هیات علمی به شرکت کار تیمی می‌باشد. همچنین بعد دیگر عدالت سازمانی؛ یعنی عدالت تعاملی دارای ضریب همبستگی (46/0) با تمایل اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران به شرکت در کار تیمی بوده است. میزان همبستگی نمره کل عدالت سازمانی ادراک شده با تمایل اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران به کار تیمی (55/0) بدست آمد که نشان‌دهنده ارتباط مثبت و معنی‌دار توسعه‌ی عدالت سازمانی ادراک شده با تمایل اعضای هیات علمی به شرکت در کار تیمی می‌باشد. نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نیز بیانگر آن است متغیر عدالت توزیعی در گام اول وارد معادله می شود و24% از واریانس تمایل اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران به شرکت در کار تیمی توسط این متغیر تبیین می گردد. در گام دوم، متغیر عدالت توزیعی و عدالت رویه ای با هم وارد معادله می شوند که با اضافه شدن این متغیر 31% از واریانس متغیر وابسته یعنی تمایل اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران به شرکت در کار تیمی تبیین می گردد
    Abstract
    This study examined the relationship between perceived organizational justice and Tehran physical education faculty staff willingness to participate in teamwork. This research is descriptive and correlational. The statistical population of this study is all Tehran physical education faculty staff consisting of 102 people. Moorman and Nihov organizational justice questionnaire and Alamouti teamwork questionnaire were the means of the research. The results indicate a significant and positive relationship between all aspects of organizational justice and willingness of faculty staff to participate in teamwork. Also among the organizational justice aspects, distributive justice component had the highest correlation coefficient (0.49) with willingness of Tehran physical education faculty staff and interactional justice component showed (0.48) correlation coefficient with faculty staff willingness to participate in teamwork. The other aspect of organizational justice, interactional justice, had the correlation coefficient of (0.46) with Tehran physical education faculty staff willingness to participate in teamwork. The total score correlation amount of perceived organizational justice with Tehran physical education faculty staff willingness to participate in teamwork was (0.55), which indicates a significant and positive relationship between perceived organizational justice development with faculty staff willingness to participate in teamwork. Stepwise regression analysis results indicate that distributive justice enters the equation in the first step and %24 of variation of Tehran physical education faculty staff willingness to participate in teamwork is explained by this variable. In the next step distributive justice and Procedural Justice enter the equation simultaneously and %31 of variation dependent variable (Tehran physical education faculty staff willingness to participate in teamwork) is explained.