عنوان پایاننامه
توسعه مفهوم و ارائه چارچوبی برای معرفی سیستمهای توصیه دهنده در راستای طراحی مفهومی سیستم بازاریابی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی -بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65752
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۲
- دانشجو
- حمیدرضا فرهادی شریف آباد
- استاد راهنما
- نسترن حاجی حیدری
- چکیده
- رشد بیسابقه تکنولوژی جدید در سالهای اخیر، باعث ایجادشرایط جدید زمینه تجارت شده است. انقلاب تکنولوژیکی، مصرفگرایی و بین المللی شدن رقابت، تنها چند مورد از شرایط بازارهای جدید هستند که موجب ایجاد فضای رقابتی شدیدی شدهاند. مواجهه با چنین شرایطی مستلزم انطباقپذیری بالای شرکتها با محیط بازارشان است. که سیستمهای اطلاعات بازاریابی مبتنی بر فناوری اطلاعات میتوانند برای دستیابی به چنین توانایی کمک بسزایی کنند. سیستم اطلاعات بازاریابی (MKIS) به عنوان سیستمی در جهت حمایت از تصمیمات بازاریابی مدیران بازرگانی در سازمانها شناخته میشود. این سیستم اطلاعات لازم را از محیط گرفته، تجزیه و تحلیل نموده و آن را به منظور فهم بهتر آمیختههای بازاریابی در اختیار تصمیمگیران قرار میدهد.در واقع یکی از مهمترین زیر سیستمهای سیستم اطلاعاتی، سیستم پیشنهاددهنده میباشد. سیستم توصیهگر نوعی از سیستم است که با دادن پیشنهادات مناسب با علایق یک کاربر بر اساس پیشینهی عملکرد او، وی را از صرف وقت در مرور تمام آیتمها باز می¬دارد. سیستم توصیهگر با تحلیل رفتار کاربر خود، اقدام به پیشنهاد مناسبترین اقلام به وی مینماید. در این راستا توسعه مفهوم و گسترش استفاده از سیستم¬های توصیه¬دهنده در جهت ارائه¬ی یک چارچوب کلی برای سیستم¬های اطلاعاتی بازاریابی که در مراحل آتی می¬تواند به طراحی یک نرم¬افزار برای این منظور منتهی شود میتواند مثمر ثمر باشد. هدف از این پژوهش ارائه چاچوبی برای معرفی سیستمهای توصیهگر در سیستمهای توصیهدهنده در راستای طراحی مفهومی سیستم اطلاعات بازاریابی میباشد. این چارچوب مفهومی علاوه بر توسعه مفاهیم پایه در قالب چهار بخش اصلی ارتباطات این مفاهیم و ورودی و خروجی مورد انتظار از هر بخش را پوشش خواهد داد. در تحقیق حاضر،از مصاحبه نیمه ساختاریافته برای صحهگذاری بر مدل محقق ساخته استفاده شده است که پس از مصاحبه با استفاده از روش تحلیل تم به تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداختهایم. کلمات کلیدی: سیستم اطلاعات بازاریابی، سیستم توصیهدهنده، آمیخته بازاریابی، تحلیل تم.
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد