عنوان پایان‌نامه

تدوین استراتژیک بازاریابی ورزشی فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران



    دانشجو در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تدوین استراتژیک بازاریابی ورزشی فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2038;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70694;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2038;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70694
    تاریخ دفاع
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲

    هدف ازانجام این پژوهش مطالعه وتدوین استراتژی بازاریابی ورزشی فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران بود.درخصوص اجرای جمع اوری اطلاعات ازبررسی ومروراسناد ومدارک مطالعه ادبیات پیشینه نظرسنجی و جلسات راهبردی استفاده شد. دربخش نظرسنجی از پرسشنامه ها و کاربرگ های عوامل درونی وبیرونی فرم های تعیین موضوعات استراتژیک بهره گرفته شد . دراین راستا ازاعضاءهیئت رئیسه و روسای کمیته هاوهیت استان ها مدیران سرپرستان باشگاه ها متخصین بازاریابی به 50 نفرتشکیل دادند که از آنها نظرسنجی لازم صورت گرفت برای تجزیه وتحلیل داده ها علاوه برشاخص های توصیفی از ماتریس های ارزیابی درونی وبیرونی وهمچنین ازتحلیل SWOT استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد بازاریابی ورزشی فدراسیون دوچرخه سواری درشرایط حال با4قوت و7ضعف و11فرصت و9 تهدید قابل توجه مواجه می باشد درنهایت براساس مدل انتخابی وتحلیل های استراتژیک وبرنامه های عملیاتی آن تعیین شدند . وازاولین نتایج کسب شده وموقعیت قرارگیری بازاریابی ورزشی فدراسیون دوچرخه سواری درشرایط استراتژیک بود که دراین حالت فدراسیون باید با اتخاذ استراتژی های محافظه کارانه تدابیر لازم به منظور کاهش وکم نمودن جنبه های آسیب پذیر و نقاط ضعف بازاریابی ورزشی فدراسیون دوچرخه سواری وتهدید هاوتنگناهی بیرونی بابهره گیری از قوت ها وفرصت های خوداتخاذنماید. واژه های کلیدی : استراتژی ، SWOT ، بازاریابی ورزشی.
    Abstract
    The aim of this research was collect and study sport marketing strategy of bicycling federation of Islamic republic of Iran . Investigation and review of documents and proof related background literature of poll and strategic meetings were used on the subject of collecting information . In the poll section , we use questionnaire and worksheet of inner and outer factors of determination forms of strategic issues . The members of the board of directors , the heads of the committees , the boards of the provinces , superintended of clubs and marketing experts were ?? members who participate in poll . Besides to descriptive indexes , inner and outer assessment matrices and also SWOT analysis were used in this study. Research findings showed that sport marketing of bicycling federation confronts to four powers and seven weaknesses and also ?? opportunities and ? threats. Finally , they were determined on the basis of selected model and strategic analysis and operation programs . This was the first achieved results and the first position that bicycling federation placed in it ,so federation should adopts plans to decrease vulnerable aspects and weakness of the marketing points of sport marketing of bicycling federation and decrease threats and limits and take advantage from powers and opportunities by conservative strategic. Key words : Strategic , SWOT, sport marketing