عنوان پایان‌نامه

ارائه چارچوب الگوی شایستگی های مدیران منابع انسانی در صنعت بانکداری



    دانشجو در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارائه چارچوب الگوی شایستگی های مدیران منابع انسانی در صنعت بانکداری" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت منابع انسانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64790
    تاریخ دفاع
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۲
    دانشجو
    محدثه خرمی
    استاد راهنما
    محمدعلی شاه حسینی

    شناسایی شایستگی¬های مدیران منابع انسانی صنعت بانکداری به¬علت اهمیت و حساسیت خاص فعالیت¬های این گروه از مدیران و لزوم اتخاذ رویکردی منسجم و علمی در انتخاب و توسعه آن¬ها در این صنعت، از اهمیت ویژه¬ای برخوردار است. هدف تحقیق فعلی ارائه چارچوب شایستگی¬های مدیران منابع انسانی در صنعت بانکداری است. روش تحقیق از نوع ترکیبی است. جامعه آماری در مرحله کیفی شامل اساتید مدیریت منابع انسانی دانشگاه¬های سراسری منتخب¬ شهر تهران و مدیران و رؤسای منابع انسانی بانک¬ها بوده و از این بین، تعداد 16 نفر به صورت قضاوتی و هدفمند انتخاب شدند. به منظورتحلیل داده¬ها، روش تحلیل تِم مورد استفاده قرارگرفت. پس از تدوین چارچوب اولیه مدل، به¬منظور تعیین اهمیت هر یک از ابعاد و شاخص¬های مدل، پرسشنامه¬ای تدوین و برای 60 نفر از خبرگان دانشگاهی و اجرایی بانک¬ها ارسال گردید. در مرحله دوم، مجدداً پرسشنامه¬ای با هدف سنجش نهایی و تأیید مدل در بین نمونه آماری توزیع گشت. در این مرحله از روش 360 درجه استفاده شد که 350 نفر شناسایی شدند. با تحلیل اطلاعات، مدل نهایی با 8 شایستگی اصلی شایستگی تخصصی منابع انسانی، تحصیلات و تجربه، شایستگی¬های ادراکی، تعاملی/ اجتماعی، عملکردی/ اجرایی، کارمندمداری، شایستگی¬های فردی و شایستگی¬های اخلاق حرفه¬ای تأیید شد. واژگان¬کلیدی: شایستگی، شایستگی مدیران، شایستگی¬های مدیران منابع انسانی، مدل شایستگی.
    Abstract
    Recognizing the competencies of the human resources managers in the banking industry, due to importance and the sensitivity of the activities involving this group of managers, and also the necessity of obtaining a cohesive and scientific approach, have a special importance in the selection and the development of these managers in this industry. The purpose of this research is presenting a framework for the competencies required by the human resources managers in the banking industry. The mix method has been used in this research. Statistical society in the qualitative stages includes Professors of human resources management from selected public universities in Tehran, along with the human resources managers of banks from which, 16 persons were selected purposefully. Theme analysis is used for data analysis after providing the primary framework of the model; and to determine the importance of each model’s dimensions and indexes, a questionnaire was provided and sent to 60 university and executive banking experts. In the second stage, another questionnaire was created for the model’s final measurements and confirmation and was distributed in the sample population. In this stage, 350 persons were identified by using the 360 degree method. After analyzing the data, eight main competencies are confirmed to be professional competency of human resources, experience and education, conceptuality and interactivity, social and functional competency, executive abilities and employee management and personal and professional moral competencies. Key Words: Competency, Managers Competency, Human Resource Managers Competencies, Competency Model.