تاثیر آموزش جرات ورزی بر تاب آوری و خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان
- رشته تحصیلی
- مشاوره مدرسه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 59149
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۲
- دانشجو
- بیان رستمی پور
- چکیده
- چکیده هدف : این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش گروهی مهارت جرات ورزی بر تاب آوری و خودکار آمدی تحصیلی دانش آموزان مدارس شبانه روزی نمونه دولتی مقطع راهنمایی انجام شد ه است . در این تحقیق تعداد 60 نفر دانش آموز به صورت تصادفی ساده انتخاب شده و در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند . برای اندازه گیری تاب آوری و خودکارآمدی تحصیلی از دو پرسشنامه تاب آوری کانر –دیویدسون (2003) و مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مورگان جینکز(1999) استفاده شد.داده ها به روش تحلیل کوواریانس مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و نتایج فرضیه های پژوهش را تایید کردند . یافته ها : یافته های پژوهش نشان داد که آموزش مهارت جرات ورزی بر تاب آوری و خودکار آمدی تحصیلی دانش آموزان اثر دارد .(001/0> p) . واژه های کلیدی : تاب آوری ، خودکارآمدی تحصیلی ، جرات ورزی ،آموزش مهارت جرات ورزی .
- Abstract
- Abstract Objective: This study aimed to investigate the effects of assertiveness training on self-efficacy and academic resiliency of public school students have been doing. Methods: This study was experimental design with pretest – posttest and control group. 60 students in the study were randomly selected and randomly divided into control and experimental groups. To measure the degree of efficacy of resiliency and resiliency questionnaire Connor - Davidson (2003) and Morgan-Jinks Student Efficacy Scale (1999) was used. Data were analyzed using covariance analysis and the results confirmed the research hypotheses.(p<0/001) Results: The findings showed that assertiveness skills training on resiliency and self-efficacy impact students. Keywords: resiliency, academic self-efficacy, assertiveness, assertiveness skills