عنوان پایان‌نامه

طراحی مدل کسب و کار نوآورانه B۲C در شرکت­های پخش-مطالعه موردی: شرکت گلرنگ پخش



    دانشجو در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی مدل کسب و کار نوآورانه B۲C در شرکت­های پخش-مطالعه موردی: شرکت گلرنگ پخش" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 60045;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 469
    تاریخ دفاع
    ۱۰ مهر ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    علی مبینی دهکردی

    امروزه هر بنگاهی پیش از شروع فعالیت نیازمند تدوین دقیق مدل کسب و کار مربوط به خود است. یک مدل کسب و کار برای مدیریت تعریف می¬کند که مشتریان چه می¬خواهند، چگونه می¬خواهند و بنگاه چگونه می¬تواند به بهترین نحوه این خواسته¬ها را برآورده کند؛ این موضوع در واقع منبع مزیت رقابتی برای شرکت‏ها و صنایع بوده و به آن¬ها کمک می¬کند تا شرکت خود را مجدداً احیا نمایند. در دهه¬های اخیر با رواج اینترنت، کسب و کارهای الکترونیکی به عنوان ابزاری برای سازماندهی یک کسب و کار بیشتر شناخته شده-اند و شرکت¬های بسیاری سعی در تغییر مدل¬های کسب و کار سنتی خود به مدل کسب و کار الکترونیکی برای کسب توان رقابتی بیشتر در دنیای پر تغییر و پر پیچیدگی فعلی هستند. شرکت گلرنگ پخش به عنوان یکی از بزرگترین شرکت-های پخش در ایران باید با هم¬راستا¬شدن با تحولات جدید در دنیای کسب و کار بتواند موقعیت رقابتی خود را حفظ کند. در این راستا این پژوهش با انجام روش تحقیق کیفی و روش تجزینه و تحلیل تم، به دنبال آن است تا مدل کسب و کار نوآورانه بنگاه- مصرف¬کننده را در شرکت¬های پخش یافته و به عنوان یکی از عوامل افزایش توان رقابتی شرکت گلرنگ پخش پیشنهاد دهد. واژگان کلیدی: مدل کسب و کار، مدل کسب و کار الکترونیکی، طراحی مدل کسب و کار، مدل کسب و کار نوآورانه، نظام توزیع و پخش
    Abstract
    Today's every enterprise needs to have it's own business model. A business model explains what exactly the costumers want, how they want it and how the company can satisfy them. This can actually leads to the industry's competitive advantages and help the enterprises to revive themselves. In the late decades the prevalence of e-commerce leads it to be known as a tool to organize the business and so many enterprises try to exchange their existing business model to the new e-business model in order to obtain competitive advantages in today's complex environment. Golrang-pakhsh Co. is one of the biggest distribution companies in Iran which needs to deal with so many evolutions in the business environment to keep its prominent position; hence in this research we concentrate on finding its innovative B2C business model and help this company to maintain its competitive advantages. Key words: Business Model, E-Business Model, Designing Besiness Model, Innovative Business Model, Distribution Channel