عنوان پایان‌نامه

بررسی تمایل به پرداخت مصرف کنندگان بابت آبمیوه های ارگانیک در تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تمایل به پرداخت مصرف کنندگان بابت آبمیوه های ارگانیک در تهران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 59267
    تاریخ دفاع
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    محسن نظری

    سنجش تمایل به پرداخت مصرف کنندگان برای محصولات ارگانیک از اهمیت بالایی در زمینه برنامه ریزی تولید و مصرف اینگونه محصولات بر خوردار است . بر این اساس هدف تحقیق حاضر، بررسی میزان تمایل به پرداخت مصرف کنندگان و عوامل موثر بر این تمایل بابت آبمیوه های ارگانیک است .داده ها و اطلاعات مورد نیاز از طریق مطالعات کتابخانه ای ، طراحی و تکمیل پرسشنامه به روش نمونه گیری طبقه ای از 350 پاسخگو در سطح شهر تهران جمع آوری شده است .در این تحقیق از ارزش گذاری مشروط و آزمونهای من –ویتنی و همچنین کروسکال – والیس استفاده شده است . نتایج توصیفی نشان می دهد که 77درصد پاسخگویان حاضر به پرداخت مبلغی اضافی برای خرید آب میوه های ارگانیک هستند در حالیکه 4/35 درصد حاضر به پرداخت 10-1 درصد نرخ افزوده و در کل 7/41 درصد از پاسخگویان حاضر به پرداخت بیش از 10 درصد هستند . عواملی چون تحصیلات ، دانش ، نگرش و تجربه خرید افراد بر روی تمایل به پرداختشان بابت آبمیوه های ارگانیک موثر است.
    Abstract
    Measuring consumers' willingness to pay for organic products is very important in planning production and consumption of these products. Accordingly, the present study aimed to assess consumer willingness to pay and factors influencing the willingness to pay for organic fruit . Data and information required by library research, questionnaire design and sampling method collected from 350 respondents in Tehran. In this study was used of contingent valuation and Mann - Whitney and Kruskal - Wallis test. Descriptive results show that 77% of respondents are willing to pay extra to buy organic juices While 35/4 percent are willing to pay a 1-10 percent rate increase. Overall, 41/7% of respondents are willing to pay more than 10 percent. Factors such as education, knowledge, attitudes and buying experience, influencing the willingness to pay for organic fruit .