عنوان پایان‌نامه

بررسی تحلیلی میزان آگاهی و نگرش دختران دبستانی نسبت به پدیده بلوغ همراه با تدوین برنامه جامع آموزشی ویژه دختران دبستانی



    دانشجو در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تحلیلی میزان آگاهی و نگرش دختران دبستانی نسبت به پدیده بلوغ همراه با تدوین برنامه جامع آموزشی ویژه دختران دبستانی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مشاوره خانواده
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 59597
    تاریخ دفاع
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    دانشجو
    صفورا ترقی
    استاد راهنما
    غلامعلی افروز

    چکیده : هدف از پژوهش حاضر بررسی تحلیلی میزان آگاهی و نگرش دختران دبستانی شهر تهران نسبت به پدیده بلوغ همراه با تدوین برنامه جامع آموزشی ویژه دختران دبستانی است . روش مورد استفاده در این مطالعه ، پیمایشی است.گروه نمونه شامل 357 دانش آموز دختر 11 تا 12 ساله ، پایه پنجم وششم دبستان از مناطق 3 و 12 شهر تهران درسال 1392 است که به صورت نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند . ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته می باشد که در آن اطلاعات جمعیت شناختی ،آگاهی و نگرش دختران به تغییرات جسمانی وبهداشت بلوغ ،تغییرات عاطفی روانی بلوغ، آگاهی عمومی ، نگرش کلی،آگاهی مذهبی و مراقبتهای شخصی سنجیده شده است . برای انجام تجزیه تحلیل آماری اطلاعات جمع آوری شده از نرم افزار آماری SPSS 20 استفاده شده است. با توجه به یافته ها میزان آگاهی و نگرش در دختران 11 تا 12 ساله در حد قابل انتظار میباشد . در نهایت برنامه جامع آموزشی ویژه بلوغ در راستای نیازهای زیستی و جسمانی ، عاطفی ، شناختی ، روانی ، اجتماعی ، اخلاقی ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ، دینی ومذهبی ، احکام بلوغ و نیازهای جنسی و مراقبتهای شخصی تدوین گردید. کلید واژه ها : آگاهی ، نگرش ، دختران ، دبستان ، بلوغ ،نوجوانی ، برنامه جامع آموزشی بلوغ.
    Abstract
    Abstract: The purpose of this research is to analyze and evaluate Tehran’s school girls’ awareness and attitude toward puberty and to formulate a comprehensive educational program for them. The method used in this study is a survey. The sample consisted of 357 female students aged 11 to 12, fifth grade and sixth grade of 3 regions and 12 cities of Tehran in 2013 who have been selected through multistage cluster sampling. The instrument used in this study is a researcher-made questionnaire on demographic information , awareness and attitudes of puberty girls' health and physical changes, emotional changes of puberty, public awareness, general attitude, personal care, and religious knowledge has been measured. SPSS 20 is used to analyze the compiled statistical data . According to the findings awareness and attitudes of girls aged 11 to 12 is acceptable. a comprehensive educational program was Established to meet the biological, physical, emotional, cognitive, psychological, social, cultural, political, economic, religious, sexual and personal needs. Key words: awareness, attitude, girls, Puberty, adolescence, a comprehensive educational program about puberty.