عنوان پایان‌نامه

بررسی روابط بین رزرو آنلاین با میزان رضایت و وفاداری مشتریان در گردشگری (مورد مطالعه آژانسهای گردشگری)



    دانشجو در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی روابط بین رزرو آنلاین با میزان رضایت و وفاداری مشتریان در گردشگری (مورد مطالعه آژانسهای گردشگری)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت جهانگردی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 1481;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63982;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 1481;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63982
    تاریخ دفاع
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲

    هدف: هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه ی بین رزرو آنلاین و میزان رضایت و وفاداری مشتریان در گردشگری (مورد مطالعه آژانس های هواپیمایی می باشد. روش تحقیق و تحلیل داده ها : تحقیق حاضر ،از نظر هدف ،کاربردی بوده و ، روش گردآوری اطلاعات به روش کتابخانه ای و پیمایشی می باشد. روش آماری مورد استفاده در این پژوهش روش همبستگی و رگرسیون چندمتغیره است. جامعه آماری تحقیق آژانسهای هواپیمایی دارای رزرو آنلاین در شهر تهران و جزیره کیش است که تعداد آنها 200 عدد می باشد. از بین آنان 20 آژانس به صورت تصادفی انتخاب گردید و حجم جامعه اماری با فرمول کوکران تعداد 300 نفر می باشد. یافته ها : فرضیات تحقیق از طریق معادلات ساختاری ،بیانگر رابطه معنادار و مستقیم میان سهولت استفاده، اعتماد، امنیت، کاهش هزینه و اطلاعات در رزرو آنلاین با رضایت و وفاداری مشتریان است . همچنین بین رضایت و وفاداری مشتریان نیز رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. واژگان کلیدی: رزرو آنلاین، وفاداری مشتریان، رضایت مشتریان، آژانسهای هواپیمایی
    Abstract
    The main aim of this syudy is to investigate the relationship between online reservation and levels of customer’s satisfaction and loyalty in tourism. (Case of study is travel agency). Research method and data analysis: The purpose of this research is applied and data collection is library and navigational. The method of statistical, in this study, is correlation and multiple regressions. Community of statistical is travel agencies in Tehran and Kish Island that they have online reservation and the number is 200. Among them, do travel agencies were selected randomly and the size of statistical community is 300 Cochran formulas. Results: The hypotheses of research via structural equation represent a direct and significant relationship between ease of use, reliability, security, cost reduction and information in online reservation with customer’s satisfaction and loyalty. Also, therecis a direct and significant relationship between customer’s satisfaction and loyalty. Keyword: Online reservation, customer’s loyalty, customer’s satisfaction, travel agencies.