عنوان پایاننامه
مقایسه میزان دسترسی واستفاده از فناوری اطلاعات وارتباطات در اعضای هیئت علمی ودانشجویان تربیت بدنی دانشگاههای شهر تهران
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی وعلوم ورزشی - مدیریت ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1058;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 62017
- تاریخ دفاع
- ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
- دانشجو
- نگار قلی پورشهرکی
- استاد راهنما
- سیدنصراله سجادی
- چکیده
- پژوهش حاضر به منظور مقایسه میزان دسترسی و استفاده از ابعاد گوناگون فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین اعضای هیأت علمی و دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه های منتخب شهر تهران در سال تحصیلی 91-92 صورت پذیرفت. جامعه آماری دانشجویان شامل1800 نفر بود که طبق جدول مورگان 327 نفر به صورت طبقهای انتخاب شدند. جامعه آماری اعضای هیأت علمی نیز82 نفر بود، که به صورت کل شمار تعیین گردید . روش پژوهش توصیفی – پیمایشی مقطعی و ابزار جمع آوری اطلاعات ، پرسشنامه محقق ساخته ملکی(1389) بوده است، که روایی و پایایی آن تعیین شد. میزان پایایی پرسشنامه دانشجویان0/79و میزان پایایی پرسشنامه اساتید 0/86بدست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی ( توزیع فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد و نمودار ) و آمار استنباطی ( آزمون تی تک دامنه ، تی مستقل، واریانس یک طرفه، یومن ویتنی و کروسکال والیس) و به کمک نرم افزار16spss با سطح معنادار 0/05= ? انجام گرفت. نتایج نشان داد، میزان دسترسی اعضای هیأت علمی و دانشجویان تربیت بدنی در اکثر ابعاد ICT متوسط و استفاده آنها از ICT مطلوب بود. بین دسترسی و استفادهی اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه های مختلف در بعضی از ابعاد ICT تفاوت وجود داشت. بین دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات با جنسیت و مقطع تحصیلی دانشجویان تفاوت مشاهده شد. همچنین در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بین سن و مرتبه علمی اعضای هیأت علمی و بین سن و مقطع تحصیلی دانشجویان تفاوت وجود داشت.
- Abstract
- This study aimed to compare the various aspects of ICT access and usage among faculty members and students of physical education in selected universities in Tehran that was carried out in the academic year of 91-92. The statistical population created from 1,800 students, including 327 people who have been selected from different levels or classes according to Morgan table. The population of faculty members was 82, that the total number was determined. Method of cross - sectional survey and data collection, Maleki’s questionnaire in 1389, it has been determined that its validity and reliability. Data analysis was performed using descriptive statistics (frequency, percentage, mean value, standard deviation, and graphs) and inferential statistics (t-test, single domain, t, ANOVA, U Mann-Whitney and Kruskal- Wallis) and software SPSS16 with significant (p<0/5).The results show that the availability of faculty members and students of physical education in most aspects of their use of ICTs and ICT medium is desirable. There has been notable difference in regard to accessibility of information and comunication technology and the students' gender and level of studies. In case of Using information and comunication technology, Age and educational status of university dean and students age and level of studies plays a differing role.