بررسی تاثیر انواع روشهای ورود به بازار جهانی بر توسعه صادرات سنگهای تزئینی در کشور
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 42522
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۸۸
- دانشجو
- علی کرمانی
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- صاحبنظران بازاریابی عقیده دارند چهار استراتژی ضروری برای انجام صادرات موفق لازم است که عبارتند از ، استراتژی درست در گزینش بازار ، استراتژی درست در ورود به بازار ، استراتژی قوی در بازارها و استراتژی رشد و توسعه در بازار. بنابراین انتخاب استراتژِی درست در ورود به بازار یک مقوله مهم و حیاتی در بازار رقابتی امروز می باشد که در صورت اشتباه در انتخاب شیوه درست ورود ، برگشت بدون تحمیل هزینه های اضافه امکانپذیر نمی باشد . پژوهش حاضر با هدف شناسایی شیوه های ورود به بازارهای خارجی و تاثیر آن بر صادرات سنگ های تزئینی انجام گرفت در این پژوهش سه استراتژی اصلی شیوه ورود به بازارهای خارجی بررسی گردید که عبارتند از: استراتژی مشارکت که از طریق همکاری مشترک ، واگذاری امتیاز خاص ، قرارداد تولید ،قرارداد همکاری در مدیریت و یا همکاری به صورت مالکیت مشترک صوت میگیرد، استراتژی سرمایه گذاری که شامل سرمایه گذاری به منظور مونتاژ یا تولید کالا در بازار خارجی است. استراتژی سوم ، صادرات می باشد که به دو نوع صادرات مستقیم و صادرات غیر مستقیم تقسیم می گردد که صادرات مستقیم که از طریق ایجاد بخش صادراتی در داخل کشور ، تأسیس دفاتر فروش یا شعبه ای از شرکت در خارج از کشور ، داشتن نمایندگان فروش سیار و نماینده یا توزیع کننده در خارج از کشور ،صورت میگیرد. صادرات غیر مستقیم نیز از طریق تجار صادرکننده کالا در داخل کشور ، نمایشگاه دائمی صادرات در داخل کشور ، سازمانهای تعاونی صادراتی و شرکت مدیریت صادرات انجام میشود . در ادامه تحقیق جهت بررسی تاثیر این شیوه های ورود به بازارهای جهانی در صادرات سنگ های تزئینی اقدام به گردآوری داده ها از طریق توزیع پرسشنامه میان سه گروه جامعه آماری شامل تولید کنندگان ، صادرکنندگان و خبرگان این صنعت در استان تهران و قم گردید سپس برای تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از روشهای آمار توصیفی و هم از روش های آمار استنباطی استفاده گردید . یافته ها و نتایج تحقیق نشان داد که نظر تولید کنندگان ، صادرکنندگان و خبرگان در خصوص تاثیر شیوه های ورود به بازارهای خارجی بر صادرات سنگ های تزئینی متفاوت است بگونه ایکه مناسب ترین شیوه ورود به بازارهای خارجی از نظر تولید کنندگان ، صادرات مستقیم ، از نظر صادرکنندگان صادرات غیر مستقیم و از نظر صاحبنظران همکاری مشترک می باشد که این تفاوت
- Abstract
- Abstract: Marketing experts believe that there are four essential strategic for successful expert which are right strategic in market selection, right strategic in entering the market , powerful strategic in markets, and developing strategic in market. so selecting accurate strategic in entering the market is an important and vital process in today's competitive market which causes imposing costs and lots of problems for the company if they selected way of entering the market be faultily. The presented research has been done with the aim of recognizing different methods of entering overseas markets and its effect on decorative stones export. There were three strategies studied on this research which includes: Associative strategic which is done through common cooperation, devolution of a particular advantage product contract, contract of cooperation in management or cooperation as a common possession, investing strategic which includes investing for the sake of montaging or producing goods in overseas market. The third strategic is exporting which is divided into two types of directing and indirecting export. Directed exporting is done through generating exporting section inside the country ,foundation of selling offices or a branch of a company outside the country, having mobile selling delegates or distributor outside the country. Indirected exporting is also done through commodity businessmen inside the country, exporting permanent exhibition inside the country, exporting cooperation organization and the company of exporting management. In continuing this research, due to study of effect of the methods of entering to universal markets in exporting decorative stones, we proceeded to gather data through distributing questionnaires among three statistical societies which includes producers ,exporters, and experts of this industry in Tehran and Qom. Then we used descriptive statistical methods and deductive one to analysis obtained data. The finding and resul