عنوان پایان‌نامه

پایدار سازی سازه های بلند با استفاده از سیستم فرا مشبک-SLS



    دانشجو در تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "پایدار سازی سازه های بلند با استفاده از سیستم فرا مشبک-SLS" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71062
    تاریخ دفاع
    ۱۴ مهر ۱۳۸۸
    دانشجو
    علی آریانا

    در این پایان‌نامه یک سیستم باربر سازه ای نوین و ابتکاری برای سازه های بلند مرتبه به نام سیستم فرامشبک (SLS) معرّفی گردیده است. هدف تحقیق عبارتست از شناسایی دقیقتر و بررسی امکان استفاده از سیستم سازه ای مزبور بر اساس سوابق و اطلاعات فنی موجود در حوز? علم طرح و محاسب? سازه های بلند. پس از دسته بندی و معرفی سیستمهای باربر سازه ای موجود، سیستم مورد نظر مقایسه و توجیه می گردد. سپس برای شناسایی و انتخاب مدل سازه ای نهایی، مدلهای اولیه ای ساخته و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. سپس بر اساس نتایج بدست آمده از تحلیل و طراحی های مقدماتی، مدل نهایی تعیین و تولید می گردد و تحت بارگذاری، تحلیل و طراحی می گردد. برای درک صحیحتر از نتیج? حاصله، دو سازه با سیستم باربر متعارف شامل قاب خمشی + مهاربند، مدلسازی و هر سه تحت شرایط تکیه گاهی و بارگزاری یکسان، تحلیل و طراحی می شوند و نتایج حاصله شامل تغییر مکان بیشین? سازه، پریود مود دینامیکی اول و مهمتر از همه، وزن ساز? باربر بر متر مربع سطح بنا محاسبه و مقایسه و تجزیه و تحلیل می گردد. در انتها یک مدل سازه ای تخمینی ساده شده از SLS نهایی تهیه و نتایج آن با نتایج ساز? اصلی حاصل از محاسبات نرم افزار مقایسه شده و جمعبندی می گردد. نشان داده خواهد شد ساز? معرّفی شده سبکتر و بعبارتی دیگر اقتصادی‌تر می باشد.
    Abstract
    Herewith, through this research, a new and innovated load-bearing structural system for high rise buildings, named Super-Latticed System (SLS), is introduced. The purpose is to more accurately recognize and study the possibility of exploiting such system according to available technical records and information regarding science of design and analysis of tall buildings. After classifying and introducing existing load-bearing systems, already mentioned system will be compared and justified. Then, to explore and chose the final structural modes, some preliminary models are produced and analyzed. Subsequently, based on preliminary analysis, final model is defined, produced and subjected to analysis and design. To better fathom the results, two ordinary load-bearing structures consisting of frame + braces, are simulated and all three, subjected to identical loading and supports, are analyzed and designed and results, including maximum lateral structural displacement, period of first dynamic mode and most important of all, weight of load-bearing structure per building area in square meters, are calculated, compared and analyzed. Finally, a simplified structural model of final “SLS” is created and its results are compared to those of original structures resulted from software calculations, and summarized. It will be shown that the introduced structure is lighter in weight, and in other words, more economically, feasible.