عنوان پایان‌نامه

تکنیک های رنگ آمیزی صوت و شیوه تدریس آنها در قطعه سیرنکس دبوسی



    دانشجو در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تکنیک های رنگ آمیزی صوت و شیوه تدریس آنها در قطعه سیرنکس دبوسی" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65220
    تاریخ دفاع
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    دانشجو
    زهرا کشاورز
    استاد راهنما
    آذین موحد

    چکیده مکتب نوازندگی ساز فلوت در فرانسه که تحت تأثیر تحولات کنسرواتوار پاریس در سال‌های 1892 شکل گرفته بود و هم¬زمان شدن این مکتب با تفکر امپرسیونیستی منجر به این شد که کیفیت صدا و رنگ‌آمیزی صوت در نوازندگی فلوت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شود. این مطالعه با استفاده از منابع کتابخانه¬ای از یک سو و مطالعات عملی و کاربردی از سوی دیگر، به بررسی و تطبیق تمرین¬های مختلف در کتب متفاوت آموزشی فلوت پرداخته و توانسته است طبق اعمال دستورالعمل¬های مشخص، هدف¬های معینی برای تمرین¬های مختلف در کتب آموزشی متداول ارائه کند، خصوصا تمرین¬هایی که در گذشته بدون در نظر گرفتن معیارهای صوتی و پارامترهای مشخص انجام می شده اند. این نوشتار با بررسی تفکر امپرسیونیزم و مولفه های موسیقی امپرسیونیستی، به معرفی پارامترهایی معینی در تولید صدا و نحوه¬ی کاربرد آنها در رسیدن به سونوریته¬ی صحیح فلوت پرداخته و با ارائه¬ی روش هایی معین، نوازندگان را به صورت هدفمند به مکاشفه در امر تولید صدای ساز تشویق کرده و در دستیابی به سونوریته¬ای که صدای متمرکز، شفافیت، رنگ¬آمیزی، تمبرهای گوناگون، و پرتاب صوت را امکان¬پذیر سازد هدایت می¬کند.
    Abstract
    Abstract The French School of Flute playing which was propagated through the leadership of the Paris Conservatoire in the 1890s, and its development alongside the Impressionist movement in painting, led to the consideration of the crucial role played by tone quality and tone color in flute playing. Using library references, as well as applied studies and empirical research, this study has reviewed major exercises in different method books of the flute repertoire in order to present instructions or guidelines that could enhance tone and tone color on the flute. This study has specifically addressed the significance of each exercise and presented suggestions that instigate appropriate tone production and sonority on the flute, while also introducing parameters that would help flutists produce the colorful sound necessary for playing impressionist music. It also motivates flute players to discover aspects of tone production that leads to a more focused, homogeneous, colorful, and well projected sound. Key words: Flute, Paris Conservatory, Impressionism, Tone Production, Tone color, Exercises