عنوان پایان‌نامه

تدوین مرامنامه اخلاقی ناظر بر معرفی شخصیت امام عصر(عج) در رسانه ملی



    دانشجو در تاریخ ۰۳ دی ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تدوین مرامنامه اخلاقی ناظر بر معرفی شخصیت امام عصر(عج) در رسانه ملی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت رسانه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63816
    تاریخ دفاع
    ۰۳ دی ۱۳۹۲

    پژوهش حاضر که با عنوان «تدوین مرامنامه اخلاقی جهت معرفی امام عصر (عج)» ایجاد شده است به دنبال پیدا کردن اصول اخلاقی‌ای است که برنامه‌سازان رسانه ملی باید در تولید برنامه‌های مرتبط با حضرت مهدی (عج) به کار گیرند. این پژوهش با استفاده از روش کیفی انجام شده که در آن از سویی داده‌های کتابخانه‌ای جمع‌آوری گشته‌اند و از سوی دیگر با 18 تن از صاحب‌نظران عرصه دین، رسانه و مهدویت مصاحبه عمیق صورت گرفته‌است در نهایت داده‌های به‌ دست آمده با استفاده از فرایند تحلیل مضمونی (تماتیک) تحلیل شده‌‌اند. مرامنامه اخلاقی این تحقیق مفاهیم مناسب جهت معرفی امام عصر(عج) را بر اساس ویژگی‌های رسانه ملی تبیین می‌کند؛ همچنین ضوابط محتوایی و ساختاری مناسب برای این‌گونه برنامه‌سازی را عنوان کرده در نهایت به راههای مناسب جهت رویارویی با شبهات مهدوی و آثار ضد مهدوی می پردازد.
    Abstract
    Abstract The present research titled "Drafting the Code of Ethics on Presenting Imam Mahdi on the National Media of Iran" investigates principal ethics that must be applied by the producers of the Iranian national media regarding Imam Mahdi (Aj). It is a qualitative research in which on the one hand library data are compiled and on the other hand deep interviews have been made with 18 scholars in religion, media and Mahdaviat. Finally the rendered data analyzed based on thematically analysis method. The code of ethics of this research explains the proper concepts in presenting Imam Mahdi (Aj) based on the national media features. Besides it identifies appropriate terms of content and structure in production of such programs and finally deals with suitable ways for encountering Mahdism doubting and anti-Mahdism works. Key words: Mahdism and the National Media, Presentation of Imam Mahdi on the National Media, Media Ethics, Code of Ethics, Media and Religion