عنوان پایان‌نامه

بررسی چالش های ارزیابی عملکرد کارکنان خود شیفته در شرکت بورس اوراق بهادار



    دانشجو در تاریخ ۰۸ تیر ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی چالش های ارزیابی عملکرد کارکنان خود شیفته در شرکت بورس اوراق بهادار" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت منابع انسانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81906;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81906
    تاریخ دفاع
    ۰۸ تیر ۱۳۹۲
    دانشجو
    نسیم شاهی
    استاد راهنما
    آرین قلی پور

    مسئله ارزیابی عملکرد در دو بعد عامل مورد بررسی و روش ارزیابی سالیان درازی است که محققان و کاربران را به چالش کشیده است. ارائه بازخور معمول ترین دلیل یک شرکت برای داشتن سیستم ارزیابی عملکرد است و مورد پذیرش قرار گرفتن بازخورها و فرایند ارزیابی عملکرد از دیگر دستاوردهای ارزیابی است که برای شرکت ها حائز اهمیت بوده و می تواند روابط بین سرپرستان و کارمندان را تحت تاثیر قرار دهد. فراتحلیل های اخیر مزایای قابل توجه ای در مورد استفاده از شخصیت در پیش بینی عملکرد شغلی نشان داده اند. خودشیفتگی به عنوان یکی از ویژگی های شخصیتی بمانند تیغ دو دم بوده که داشتن مقدار بیش از حد زیاد یا بیش از حد کم آن موجب عدم تعادل در فرد می شود همان گونه که کارکنان خودشیفته می توانند مزایایی برای عملکرد شرکت داشته باشند، خودشیفتگی نابجای کارکنان می تواند سلامت روانی- اجتماعی گروه و متعاقبا شرکت را تخریب و عملکرد را در سطح فردی و سازمانی محدودکند از این رو سعی شده است از طریق مصاحبه با کارکنان متخصص بانک رفاه به شناسایی نارسایی های ارزیابی عملکرد و ارائه راهکارهایی برای بهبود عملکرد کارکنان خودشیفته پرداخته شود و پس ازکدگذاری داده های خام حاصل از انجام مصاحبه ها طبق اصول روش تحلیل تم، در نهایت نتایج به دست آمده بیانگر این مهم می‏باشند سیستم ارزیابی عملکرد در سطح فردی باید به گونه ای باشد که در آن علاوه بر فرم های ارزیابی، جلسات بازخوری وجود داشته باشد که ارزیابی شوندگان در تعامل با ارزیابی کنندگان نسبت به عملکرد ضعیف یا مطلوب خود، آگاهی کسب کنند. بازخور باید به طور مستمر در طول دوره ای که افراد باید مورد ارزیابی قرار گیرند و به طور خاص تر در لحظه وقوع عملکرد ارائه شود. بهتر است بازخور مثبت به طور مستقیم ارائه شود، اما هنگام ارائه بازخور منفی باید با تامل رفتار کرد و با رعایت احترام و حفظ شخصیت این افراد و به صورت مرحله به مرحله خطاها تذکر داده شود و می توان آن را با بازخور مثبت در آمیخت مثلا ابتدا از فرد خودشیفته تعریف و تمجید شود و در خلال بازخور مثبت، آن ها را متوجه خطاها نیز ساخت. در پایان این تحقیق، پیشنهاد می‏گردد با ایجاد فضای مناسب و ارتباطات صمیمانه و برقراری برنامه های آموزشی کوتاه مدت در مورد چگونگی برگزاری جلسات بازخور برای سرپرستان، به بهبود سیستم ارزیابی عملکرد کمک شایان
    Abstract
    Abstract Performance appraisal is challenged by researchers and users on element under evaluation and appraisal method over years, feedback is the most common reason for companies to have a performance appraisal system and admission of feedback and process of performance appraisal is the other achievement which is very important and would affect the relationship between employer and employee. Recent meta-analysis have emphasized on significant advantages over the role of personality in predicting Job performance, the concept of narcissism as one of the personality character traits such as a double-edged blade, although affect positively on performance of a company, the extent of shortage or excess would put social-psychology health of team work in danger and weaken the individual and organizational performance. This study represents an attempt to examine the dysfunctional performance appraisal system in Refah Bank and make solutions for development of narcissistic employees’ performance. The method of research is theme analysis and the Results indicated that individual performance appraisal should consist of both appraisal forms and feedback, investigating the role of narcissism in reactions to interpersonal feedback, continual feedback is more import for narcissistic employees and they expect to receive positive feedback directly , regarding negative feedback, as narcissistic employees predict negative evaluations of a person feedback source and displace hostility , should be refelectingly treated and receive simultaneous positive and negative feedbacks These findings suggest that creating an appropriate environment, establishing intimacy and short-term training programs for supervisors on how to organize feedback sessions would help improve the performance appraisal system. Key words: Job performance, Performance appraisal, Feedback, Narcissism, Grandiosity, Self-aggrandisement, Self-denial, Rationalization, Attribution egoism, Merit , Anxiety, Self-enhancement opportunity, Aggression