عنوان پایان‌نامه

اثر بخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر انگیزه ی شخصیت و شادکامی



    دانشجو در تاریخ ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "اثر بخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر انگیزه ی شخصیت و شادکامی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مشاوره مدرسه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 57973
    تاریخ دفاع
    ۰۸ خرداد ۱۳۹۲

    هدف این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر انگیزه پیشرفت و شادکامی دانش آموزان پسر راهنمایی می باشد. بر این اساس یک نمونه 40 نفری از پسران 13 – 15 سال که در مقطع راهنمایی مدارس شهرستان شهریار در سال تحصیلی 92 – 1391 شاغل به تحصیل بودند با روش نمونه¬گیری خوشه¬ای انتخاب شد. میزان انگیزه پیشرفت نمونه با پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس (1970) و میزان شادکامی با سیاهه شادکامی آکسفورد (1989)، اندازه¬گیری شد. پژوهش از نوع آزمایشی با پیش¬آزمون و پس¬آزمون با گروه آزمایش و کنترل است، که تعداد 40 نفر از آزمودنی¬ها که نمرات پایینی از نظر میزان انگیزه پیشرفت و شادکامی کسب کرده بودند، به صورت تصادفی انتخاب و به دو گروه آزمایش (20نفر) و کنترل(20 نفر) تقسیم شدند و متغیر مستقل آموزش مهارتهای مثبت¬اندیشی به مدت 8 جلسه 1 ساعته بر روی گروه آزمایش صورت گرفت. یک هفته پس از پایان آموزش گروه آزمایش، مجدداً پس¬آزمون برای هر دو گروه اجرا گردید. نتایج آزمون با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نشان داد که آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر افزایش انگیزه پیشرفت و شادکامی معنادار است. کلید واژه ها : آموزش مهارتهای مثبت اندیشی، انگیزه پیشرفت، شادکامی
    Abstract
    The purpose of this study was to determine the effectiveness of positive thinking skills on achievement Motivation and happiness of School students . A sample of 40 boys 13-15 years in secondary school education were employed to study with cluster Sampling. The questionnaires consisted of Achievement Motivation Questionnaire Hermens (1970) and of Oxford Happiness Inventory happiness (1989), were as. (n = 20) and controls (n = 20) were divided and the independent variable . positive thinking skills to the test group took 1 hour for 8 sessions. One week after the end of the training group, both groups were tested again .According to the research, teaching positive thinking skills, increase student achievement and happiness of children keyword: Learning skills, positive thinking, motivation progress, happiness