عنوان پایان‌نامه

ارائه ی مدلی از عوامل موثر بر رضایت کاربران سیستم جامع آموزش دانشگاه تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارائه ی مدلی از عوامل موثر بر رضایت کاربران سیستم جامع آموزش دانشگاه تهران" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70449
    تاریخ دفاع
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    امیر مانیان

    راه¬اندازی و ایجاد سیستم¬های اطلاعاتی بسیار هزینه¬بر می¬باشد. لذا موفقیت سیستم¬های اطلاعاتی برای سازمان¬ها، موسسات و دانشگاه¬ها بسیار بااهمیت است. یکی از معیارهای سنجش موفقیت سیستم¬ها، رضایت کاربران آن سیستم می¬باشد. هدف از این تحقیق، ارائه مدلی از عوامل مؤثر بر رضایت کاربران سیستم جامع آموزش دانشگاه تهران (سیستم گلستان) است. از هدف¬های دیگر این پژوهش، سنجش تأثیر متغیرهایی چون درک از راحتی سیتم، درک از مفید بودن، درگیری کاربران در مرحله¬ی توسعه¬ی سیستم، آموزش کاربران، پشتیبانی مدیران ارشد و تجربه¬ی کاربر بر رضایت کاربران می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه¬ی کارکنان ستادی آموزش دانشگاه تهران می¬باشند. از کل جامعه پژوهش که 41 نفر هستند، 39 نفر از افراد در دسترس که با سیستم کار می¬کردند پرسشنامه را تحویل دادند. یافته‌های پژوهش نشان داد که متغیرهای راحتی در استفاده، آموزش کاربران و پشتیبانی مدیران ارشد بر روی رضایت کاربران تأثیرگذار است که بیشترین تأثیر را پشتیبانی مدیران ارشد می¬گذارد. متغیرهای درک از مفید بودن، درگیری کاربران در مرحله¬ی توسعه¬ی سیستم و تجربه¬ی کاربر بر روی رضایت کاربران سیستم جامع آموزش دانشگاه تهران تأثیر نمی¬گذارند.
    Abstract
    Development and establishment of information systems is a costly milestone for organizations, affecting the efficiency and performance of their core activities. Furthermore, education management systems as a workflow encompassed by various flows of information from different sources, have a pivotal role in day-to-day activities of universities. User satisfaction is a major criterion for an information system's success. It affects user's work efficiency and systems's practical usabilty for the user. Focusing on Golestan System, the education management system used at University of Tehran; we formulate a model for user satisfaction in education management systems; especially regarding the effect of user perception of ease of use, user perception of usefulness, user involvement in system's development, user training, senior management support and user experience. Our research population consists of staff workers in educational services department and based on our findings, user perception of ease of use, user training and senior management support are the most influential parameters on user satisfaction and user perception of usefulness, user involvement in system's development and user experience are not significantly effective.