عنوان پایان‌نامه

بررسی و اندازه گیری رضایت مشتریان با استفاده از مدل چند شاخصه رضایت (MUSA)



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی و اندازه گیری رضایت مشتریان با استفاده از مدل چند شاخصه رضایت (MUSA)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت صنعتی - تولید
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66012
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    محمدرضا مهرگان

    این پژوهش به بررسی رضایت مشتریان خدمت وایمکس شرکت ایرانسل با استفاده از مدل چندشاخصه مدل تجزیه و تحلیل رضایت مشتریان می پردازد. در ابتدا بیست و هفت عامل تأثیر گذار بر رضایت مشتریان از ادبیات موضوع استخراج گردید. با پخش پرسشنامه‏ای از خبرگان نظر سنجی شد و از میان شاخص‏های پیشنهادی سیزده شاخص به عنوان عوامل تأثیرگذار بر رضایت مشتری انتخاب گردید. این شاخص‏ها در با توجه به تحقیقات پیشین و نظر خبرگان در چهار گروه کیفیت شبکه، سیاست‏های فروش و قیمت گذاری، پاسخگویی و منفعت احساسی طبقه بندی شد. پرسشنامه رضایت مشتری براساس شاخص‏ها و زیرشاخص‏ها تشکیل و برای مشتریان ارسال شد. از پرسشنامه‏های ارسال شده، 404 جواب دریافت شد. با استفاده از داده‏های پرسشنامه سه مدل ریاضی جهت بررسی رضایت مشتریان و با توجه به فرض ترتیبی بودن داده‏های پرسشنامه دوم ساخته شد. مدل اول تابع هدف خطی و دو مدل دیگر تابع هدف غیرخطی داشتند. در مدل سوم به جای حل یکباره مدل در دو مرحله حل گردید. سه مدل ارائه شده با استفاده از شاخص‏های برازش و تست ویل کاکسون مقایسه و به دلیل شاخص‏های برازش بهتر مدل سوم برای ارائه نتایج اجرایی انتخاب گردید. براساس نتایج پژوهش رضایت کلی مشتریان 86.07 درصد و وزن چهار شاخص اصلی کیفیت شبکه، سیاست‏های فروش و قیمت گذاری، پاسخگویی و منفعت احساسی به ترتیب 38.48 ، 29.45 ، 28.71 و 3.34 بدست آمد. بعلاوه مقادیر شاخص‏های بهبود استخراج و با توجه به آن نمودار عملکرد رسم و تحلیل شد. مقادیر شاخص‏های توقع نیز استخراج و نمودار بهبود رسم و تجزیه تحلیل گردید.
    Abstract
    چکیده انگلیسی ندارد