عنوان پایاننامه
بررسی امکان پذیری و الزامات به کارگیری روش یادگیری خدمت - محور از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشجویان در دانشکده های کشاورزی دانشگاه های کردستان ، کرمانشاه و زنجان
- رشته تحصیلی
- مهندسی کشاورزی - آموزش کشاورزی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی شماره ثبت: 5545;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 59332
- تاریخ دفاع
- ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
- دانشجو
- ماریا قربانیان
- استاد راهنما
- سیدمحمود حسینی
- چکیده
- هدف این مطالعه، بررسی امکانپذیری و الزامات به کار گیری یادگیری خدمت-محور از دیدگاه اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشکده¬های کشاورزی زنجان،کردستان وکرمانشاه بود.شایان ذکر است، هسته تحقیق الگوی CAPSL بود. الگوی CAPSL، الگویی برای توسعه یادگیری خدمت-محور در دانشگاه و در سطح دانشکده است که چهار مؤلفه دانشکده، اعضای هیآت علمی، فراگیران و جامعه محلی و سازمانهای اجرایی را برای به کار گیری روش مذکور بررسی میکند. جامعه آماری تحقیق، شامل اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشکده¬های کشاورزی زنجان، کردستان و کرمانشاه بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده، . 72 نفر اعضای هیأت علمی و 100 نفردانشجو به عنوان نمونه آماریتعیین شد. ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد شده بود. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSSنسخه 19 و Excelمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق در بخش توصیفی، بیانگر میزان هر یک از عوامل مؤثر بر امکانپذیری به کار گیری یادگیری خدمت-محور و میزان اهمیت عوامل پیشبرنده و بازدارنده بود. همچنین، در بخش آمار استنباطی، ماتریس همبستگی عناصر الزامات، امکانپذیری، عوامل بازدارنده و پیشبرنده و مدل تحلیل عاملی الزامات به کار گیری روش مذکور ارائه شده است.
- Abstract
- The purpose of this study was to investigateFeasibility and Prerequisites for Employing Servic-Learnig in Agri.Colleges of Zanjan, Kurdistan and Kermanshah, Provice as Perceived by Facultymembers and Students.The core of the study was the CAPSL model.CAPSL describes a model for the development of service learning inuniversities at the institutional leve.The resulting model,the Comprehensive Action Plan for Service- Learning(CAPSL),identifies four constituencies on which a program for service learning (for example, an office of service learning needs to focus its principle activities: institution, faculty, students, and community.The statistical population of the study consisted of 72Facultymembers and 100 students of Agricultural Colleges of Zanjan, Kurdistan and Kermanshah that and determined as a sample size using random sampling technique. A standardized questionnaire was used as the main instrument to collect data and they were analyzed applying the SPSS for windows, version 19.0 and Microsoft Excel. The result of descriptive statistic section indicated the most important factor of affecting employing Service-Learning was Institution .