طراحی الگوی آمیخته بازاریابی خدمات جهت راه¬اندازی یک شبکه تلویزیونی بر مبنای الگوی مدیریت منسجم خدمات (لاولاک و لارن)
- رشته تحصیلی
- مدیریت رسانه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63730
- تاریخ دفاع
- ۱۳ مهر ۱۳۹۲
- دانشجو
- محمدجواد هنرمندساری
- استاد راهنما
- طاهر روشندل اربطانی
- چکیده
- امروزه رسانهها به مثابه خورشید روشنساز اذهان عمومی، نقش خطیری را در جامعه ایفا میکنند. تلویزیون نیز به عنوان مهمترین و پربینندهترین رسانه در کشور ما شناخته میشود؛ اما به نظر میرسد کمتوجهی به وجوه مختلف آن از سوی مدیران، از کارائی آن در سالیان اخیر کاسته است. مخاطبان یک شبکه تلویزیونی همان مشتریان آن به شمار میروند؛ برای مجاب کردن مخاطبان شبکههای تلویزیونی جهت استفاده از یک شبکه خاص، طراحی مدل آمیخته بازاریابی امری بدیهی و ضروری بهنظر میرسد؛ ضمن آنکه در سالیان اخیر پژوهشی که به شناسایی عوامل اثرگذار در انتخاب یک شبکه تلویزیونی از سوی مخاطبان در حوزه بازاریابی تلویزیونی پرداخته باشد، مشاهده نشده است. این پژوهش درصدد آسیبشناسی و رفع مشکلات شبکههای تلویزیونی در ایران از منظرنگاه بازاریابی رسانهها است. بازاریابی رسانه به دنبال حداکثر کردن درآمد و به حداقل رساندن مخارج از طریق جلب رضایت مخاطبان است. در این تحقیق با استفاده از الگوی هشتگانه مدیریت منسجم خدمات لاولاک و لارن، عوامل تأثیرگذار بر تمایل افراد به تماشای یک شبکه تلویزیونی مشخص شدهاند؛ ضمن آنکه میزان اهمیت و رتبه هر یک از عوامل نیز در انتها آشکار میگردد. این عوامل عبارتند از: 1. محصول 2. مکان و زمان 3. فرآیند 4. کیفیت و بهرهوری 5. اشخاص 6. شواهد فیزیکی 7. تبلیغات 8. قیمت. روش این پژوهش پیمایش و ابزار آن پرسشنامه است؛ جامعه آماری پژوهش تهرانیها هستند که بصورت تصادفی 600 نفر آنان انتخاب شدند. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که متغیر کیفیت و بهرهوری بیشرین تأثیرگذاری را بر جلب رضایت مخاطبان دارد و متغیر قیمت در جایگاه دوم قرار میگیرد؛ ضمن آنکه متغیر شواهد فیزیکی کمترین تأثیرگذاری را دارد.
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد