عنوان پایاننامه
تدوین مدل ارتباطی دارایی دانش جمعی (مطلق) تیم توسعه محصول با عملکرد توسعه محصول جدید: مطالعه موردی شرکت ایریتک
- رشته تحصیلی
- مدیریت فن آوری اطلاعات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 62000
- تاریخ دفاع
- ۰۹ شهریور ۱۳۹۲
- دانشجو
- محمود حسین پور
- استاد راهنما
- علی معینی
- چکیده
- در این تحقیق سعی شده است ، نقش عامل استراتژی دانش را بعنوان راهی که با توجه به استراتژی اصلی سازمان کلیه منابع سازمانی را به سمت ایجاد و بکارگیری دانش در تیم توسعه محصول جدید هدایت می کند،به همراه رابطه عوامل زمینه ای سطح گروه و فرد درارتقاء دارایی دانش جمعی مورد بررسی قرار گیرد. در عین حال با بررسی عوامل مذکور، مبنی بر دارایی دانش جمعی تولید شده، به توجیه رابطه آنها بر عملکرد تیم توسعه محصول جدید پرداخته می شود.برای این کار با مرور ادبیات تحقیق، ابتدا مدل ارتباطی جهت برقراری رابطه بین این عوامل تدوین شد.سپس با توزیع پرسشنامه میزان عوامل یاد شده، بوسیله مدیران و مهندسین شرکت ایریتک، سنجیده شده است. همچنین روایی پرشسنامه بوسیله تحلیل عامل مراحل اول و دوم مورد تأیید قرار گرفته است.و در نهایت با تحلیل نرم افزاری spss، میزان همبستگی مشخص شده و نشان داده شد که افزایش دارایی دانش جمعی با افزایش معنی دار عملکرد توسعه محصول جدید رابطه مثبت و معنادار دارد.و در نهایت نتیجه گرفته شد که،بین عوامل استراتژی دانش اکتشاف و استخراج ،عامل گروهی ، عامل فردی و دارایی دانش جمعی و نیز بین دارایی دانش جمعی و عوامل مرتبط با توسعه محصول جدید که عبارتند از خروجی دانش،خروجی کارکنان، عملکرد تیمی و عملکرد کلی سازمانی است، رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
- Abstract
- چکده انگلیسی ندارد