شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی موفقیت و ب سایت های عرضه خدمات آموزشی
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61508
- تاریخ دفاع
- ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
- دانشجو
- علیرضا باقرمحمدی
- استاد راهنما
- هاشم آقازاده
- چکیده
- امروزه بسیاری از سازمان ها برای انجام فعالیت های تجاری خود دارای وب سایت هستند. اطلاع از عوامل موفقیت وب سایت ، راهگشای سازمان ها در تدوین استراتژی های کارآمد در راستای توسعه تجارت الکترونیک می باشد. با توجه به اهمیت موضوع، این پژوهش با هدف عمده شناسایی عوامل کلیدی موفقیت وب سایتهای عرضه کننده خدمات آموزشی، و اولویت بندی این عوامل صورت گرفته است. بر مبنای ادبیات این تحقیق، 24 عامل موثر بر موفقیت وب سایت ها شناسایی شد و بمنظور بررسی کلیدی بودن این عوامل در موفقیت وب سایت ها، نظرات یک نمونه آماری 196 نفری از کاربران وب سایت یکی از شرکت های موفق در صنعت خدمات آموزشی، جمع آوری شد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها، عامل قیمت پایین، بعلت همبستگی کم با سایر عوامل از لیست عوامل موفقیت شناسایی شده حذف گردید. با دسته بندی 23 عامل باقیمانده در 6 گروه بعنوان عوامل اصلی موفقیت ، چارچوب تحقیق طراحی شد. در ادامه بمنظور اولویت بندی هر یک از این عوامل نظرات 12 نفر از خبرگان صنعت آموزشی جمع آوری و تحلیل گردید. نتایج پژوهش نشان دهنده آن است که مهمترین عامل اصلی موفقیت وب سایت های عرضه خدمات آموزشی قابلیت اعتماد و شهرت شرکت نیز مهمترین عامل فرعی موفقیت می باشد. کلمات کلیدی: تجارت الکترونیک، خدمات الکترونیک، عوامل کلیدی موفقیت، تحلیل سلسله مراتبی
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد