بررسی نقش میانجی رضایت در رابطه بین آمیخته بازاریابی و خرید مجدد در آزانس های گردشگری آنلاین
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61603
- تاریخ دفاع
- ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
- دانشجو
- مهرناز اسمعیلی
- استاد راهنما
- منوچهر انصاری
- چکیده
- ماهیت صنعت توریسم و تغییر در محیط های دیجیتال امروزی منجر به توسعه خدمات مسافرتی آنلاین شده است. در سال های اخیر یک چهارچوب مدیریتی جدید که بر سفارشی سازی انبوه تاکید دارد به وجود آمده است. در این زمینه، شناسایی و تحلیل فعالیت های مختلف بازاریابی به منظور دستیابی به بهترین ترکیب از مجموعه فعالیت های بازاریابی بر اساس دیدگاه مشتری، ضروری است. تخصیص بهینه و هوشمندانه بودجه فعالیت های بازاریابی به آژانس های مسافرتی آنلاین در بدست آوردن رضایت و تداوم خرید توسط مشتری یاری خواهد رساند. با توجه به ساختار پویای مدل آمیخته بازاریابی وب و امکان تطابق مناسب آن با مدل کسب و کار ارائه دهندگان خدمات مسافرتی الکترونیکی، این مدل به عنوان چهارچوب تئوری در این تحقیق انتخاب شده است. در این تحقیق بخشی از فعالیت های بازاریابی بر طبق مدل آمیخته بازاریابی وب که دارای چهار بُعد دامنه، وب سایت، سینرژی و سیستم است مورد بررسی قرار می گیرد تا بدین ترتیب مشخص شود کدام دسته از آنها از دیدگاه مشتری تاثیر بیشتری بر رضایت و قصد خرید مجدد وی در صنعت گردشگری آنلاین دارند. با تحلیل و مشاهده یافته های حاصل از نظرات مسافران بین المللی و بومی مشخص شد تمامی فعالیت های بازاریابی مربوط به ابعاد مختلف آمیخته بازاریابی وب بر رضایت مشتری و نهایتا خرید مجدد وی تاثیر دارند و به ترتیب فعالیت های بازاریابی مربوط به بُعد وب سایت، سیستم، هم افزایی و در نهایت فعالیت های مربوط به بُعد دامنه از این لحاظ دارای الویت می باشند.
- Abstract
- The nature of tourism industry as well as the changes and developments in today digital world, results in development of online traveling services. In the recent years a new management framework has introduced which has focused on mass customization. In this regard, it’s necessary to define and analyze the various marketing actions in order to achieve the best combination of marketing activities according to the customer’s viewpoint. Efficient and effective dedication of marketing activities’ budget to online travelling agencies is helpful in achieving the customers’ satisfaction and loyalty. According to the dynamic structure of Web Marketing Mix as well as it’s conformity with the business model of online travelling service providers, this model has been selected as the theoretical framework. Here i study some marketing activities based on web marketing mix model which has four dimensions including Domain, Web site, Synergy and System. The results indicate that some of the pre-mentioned dimensions have maximum influence on customer satisfaction and loyalty in online tourism industry. Findings show that all the marketing activities of different dimensions related to the web marketing mix have influence on customer satisfaction and finally their intention to repurchase (loyalty). The priorities are assigned to the marketing activities related to the website, system, synergy and domain dimensions sequentially.