ارزیابی کارآمدی کانال توزیع محصولات گروه مواد غذایی محسن از دیدگاه خرده فروشان در شهرهای بزرگ کشور (موارد انتخابی: شهرهای تهران- تبریز و اصفهان)
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61666
- تاریخ دفاع
- ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
- دانشجو
- امیر شهیر
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- سازمان ها و واحدهای فروش بیشتر از آن که از تبلیغات، بسته بندی، شرایط فروش، کیفیت محصول و شیوه های ترویجی نگران باشند، با توزیع و بازار رسانی محصولات خود مشکل دارند. واحدهای فروش اغلب از امکانات کافی جهت توزیع محصولات خود برخوردار نیستند و فرآیند فروش در این سازمانها کارآمد نیست. در بازار امروز پس از چهار تحول اساسی انفجار فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی، مشکل بزرگ به دست آوردن یک مزیت رقابتی پایدار، قدرت رو به رشد توزیع کنندگان (به ویژه خرده فروشان در کانال های بازاریابی) و نیاز به کاهش هزینه های توزیع، اهمیت کانال توزیع و ارزیابی آن بسیار زیادتر از گذشته گردیده است .
- Abstract
- Organizations and sale units have concerned about their problems with distribution of products more than the advertising, packaging, conditions of sale, product quality and promotion practices. Sales units often do not have adequate facilities for the distribution of its products and the sales process is not effective in regard of organizations. Today’s market, after four fundamental change such as explosion of information technology and Ecommerce, greater difficulty of gaining a sustainable competitive advantage, growing power of distributors (especially retailers in marketing channels) and the need to reduce distribution costs, the distribution channels and its evaluation is much more greater than before. This research seeking to identify the dimensions effectiveness of distribution channel in terms of food from the retailer’s perspective . This is based on an analysis questionnaire taken among 355 retailer in cities of Tehran, Isfahan and Tabriz. The results of the model indicate that some phenomena such as payments flows, engaging and effective relationships with Customers and fulfill orders speed and the waiting time are more important than the other dimensions. Based on 11-fold and 44-fold on their items, the Effectiveness distribution channel Mohsen Food Group Products were measured.