عنوان پایان‌نامه

رتبه بندی کتابخانه های دانشگاه تهران با استفاده از تکنیک بسط GRA برای تصمیم گیری چندمعیاره براساس معیارهای مدل لایب کوال



    دانشجو در تاریخ ۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رتبه بندی کتابخانه های دانشگاه تهران با استفاده از تکنیک بسط GRA برای تصمیم گیری چندمعیاره براساس معیارهای مدل لایب کوال" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت صنعتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 62772
    تاریخ دفاع
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۲

    امروزه با فزونی یافتن سطح عرضه نسبت به تقاضا و افزایش تنوع خواست‌ها و نیازهای مشتریان، رعایت الزامات مشتری‌مداری و حرکت بر مبنای نیازهای مشتریان، پیش شرط قطعی حضور در بازار غیرانحصاری و نگهداری آن است. لذا پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات در کتابخانه‌های دانشکده‌های دانشگاه تهران از دیدگاه کاربران براساس مدل لایب‌کوآل و سپس رتبه بندی کتابخانه‌های دانشکده‌های مذکور با استفاده از بسط GRA برای تصمیم‌گیری چند معیاره با استفاده از برآورد اعداد فازی مثلثی فاصله ای و اوزان نامعلوم انجام می‌‌‌‌شود. در این پژوهش برای رتبه‌بندی کتابخانه‌ها ابتدا وضعیت 5 کتابخانه از کتابخانه‌های 5 دانشکده از دانشکده‌های دانشگاه تهران (دانشکده مدیریت، دانشکده فنی، دانشکده روانشناسی،دانشکده علوم‌اجتماعی و دانشکده تربیت‌بدنی) را در 22 معیار مدل لایب‌کوآل از نظر استفاده‌کنندگان از این کتابخانه‌ها اندازه گیری می‌‌‌‌کنیم. برای اینکار از پرسشنامه لایب‌کوآل استفاده می‌‌‌‌کنیم. سپس از روش بسط GRA برای تصمیم‌گیری چند معیاره با استفاده از برآورد اعداد فازی مثلثی فاصله‌ای و اوزان نامعلوم، برای رتبه‌بندی این کتابخانه‌ها بر اساس معیار‌های مدل لایب‌کوآل استفاده می‌‌‌‌شود
    Abstract
    Today, by exceeding the supply over the demand and increasing the diversity of customers' demands and needs, observing the customer-orientation's requirements and moving based on the customers' needs is a certain prerequisite for presence and maintenance in the non-exclusive market. Therefore, this study aimed to evaluate the service quality in the libraries of Tehran University colleges from the users' perspective based on the LibQUAL model and ranking these libraries using the extended GRA for MCDM through estimating the interval triangular fuzzy numbers and the uncertain weights. In this study, for ranking these libraries, first the situation of five libraries of five Tehran University's colleges (School of Management, Faculty of engineering, School of Psychology, Faculty of Social Sciences and the Faculty of Physical Education) were measured in twenty-two criteria of LibQUAL model from the users' views. To do so, the LibQUAL questionnaire was used. Then, to rank these libraries based on the criteria of LibQUAL model, the extended GRA method for MCDM was used to estimate the interval triangular fuzzy numbers and the uncertain weights.