عنوان پایان‌نامه

ارزیابی و رتبه بندی عوامل بر فروش مواد غذایی در فروشگاه های زنجیره ای رفاه شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارزیابی و رتبه بندی عوامل بر فروش مواد غذایی در فروشگاه های زنجیره ای رفاه شهر تهران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 42354
    تاریخ دفاع
    ۲۷ مرداد ۱۳۸۸

    چکیده فروشگاههای زنجیره ای به عنوان بخشی از نظام اقتصادی کشور که نقش فعالی در توزیع مایحتاج خانوارها و توسعه کشور دارند در سالهای اخیر با چالشهای فراوانی روبرو بوده اند، مهمترین آنها گسترش دامنه رقابت میان فروشگاههای زنجیره ای با یکدیگر از یک سو و رقابت با سوپر مارکت ها و مغازه های خرده فروشی از سوی دیگر و همچنین افزایش سطح دانش و آگاهی و انتظارات وتوقعات مشتریان است. خریداران امروز باانبوهی از محصولات مواجه هستند و انتظارات آن ها در مورد کیفیت کالاها و خدمات با گذشته تفاوت زیادی دارد.باتوجه به این واقعیت ها،خریداران،کالاها و خدماتی راانتخاب خواهند کرد که با نیازها و انتظارات آن ها مطابقت بیش تری داشته باشد. امروزه با توجه به افزایش رقابت بین فروشگاههای زنجیره ای و با عنایت به افتتاح شعب فروشگاههای زنجیره ای خارجی مانند کارفور در کشور و ورود این فروشگاهها به بازار رقابت خرده فروشی و در نتیجه تغییر در اندازه سهم بازار فروشگاههای زنجیره ای با توجه به ورود رقیب جدید ، نیاز به شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر فروش مواد غذایی بیش از پیش احساس می گردد. تحقیق حاضر به منظور ارزیابی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش مواد غذایی در فروشگاههای زنجیره ای شهر تهران صورت گرفته است . ابتدا عوامل مؤثر بر فروش مواد غذایی بااستفاده از منابع موجود و نظرات کارشناسان ، شناسایی و سپس به وسیله پرسشنامه و مصاحبه، داده های لازم جمع آوری و با نرم افزار SPSS 15 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سپس عوامل بر اساس آزمون ناپارامتری فرید من رتبه بندی گردیدند.
    Abstract
    ندارد