عنوان پایاننامه
ارزیابی و رتبه بندی عوامل بر فروش مواد غذایی در فروشگاه های زنجیره ای رفاه شهر تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 42354
- تاریخ دفاع
- ۲۷ مرداد ۱۳۸۸
- دانشجو
- علی اصغر آزاد
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- چکیده فروشگاههای زنجیره ای به عنوان بخشی از نظام اقتصادی کشور که نقش فعالی در توزیع مایحتاج خانوارها و توسعه کشور دارند در سالهای اخیر با چالشهای فراوانی روبرو بوده اند، مهمترین آنها گسترش دامنه رقابت میان فروشگاههای زنجیره ای با یکدیگر از یک سو و رقابت با سوپر مارکت ها و مغازه های خرده فروشی از سوی دیگر و همچنین افزایش سطح دانش و آگاهی و انتظارات وتوقعات مشتریان است. خریداران امروز باانبوهی از محصولات مواجه هستند و انتظارات آن ها در مورد کیفیت کالاها و خدمات با گذشته تفاوت زیادی دارد.باتوجه به این واقعیت ها،خریداران،کالاها و خدماتی راانتخاب خواهند کرد که با نیازها و انتظارات آن ها مطابقت بیش تری داشته باشد. امروزه با توجه به افزایش رقابت بین فروشگاههای زنجیره ای و با عنایت به افتتاح شعب فروشگاههای زنجیره ای خارجی مانند کارفور در کشور و ورود این فروشگاهها به بازار رقابت خرده فروشی و در نتیجه تغییر در اندازه سهم بازار فروشگاههای زنجیره ای با توجه به ورود رقیب جدید ، نیاز به شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر فروش مواد غذایی بیش از پیش احساس می گردد. تحقیق حاضر به منظور ارزیابی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش مواد غذایی در فروشگاههای زنجیره ای شهر تهران صورت گرفته است . ابتدا عوامل مؤثر بر فروش مواد غذایی بااستفاده از منابع موجود و نظرات کارشناسان ، شناسایی و سپس به وسیله پرسشنامه و مصاحبه، داده های لازم جمع آوری و با نرم افزار SPSS 15 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سپس عوامل بر اساس آزمون ناپارامتری فرید من رتبه بندی گردیدند.
- Abstract
- ندارد