عنوان پایاننامه
تاثیر آمیخته بازاریابی(۷P) بر روی تصمیم خرید مشتریان از محصولات فرهنگی(کتاب) در شهر کتاب های تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63260;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 147
- تاریخ دفاع
- ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
- دانشجو
- پگاه معینی
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- چکیده : در دنیایی که رقابت اقتصادی و فرهنگی ، راز ماندگاری و موفقیت بنگاه¬های اقتصادی و مراکز فرهنگی است ؛ درک ساختار رقابتی بازار در نحوه عرضه کالا بسیار تأثیرگزار است . دستیابی به این درک ، مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت هر مجموعه از نظرات و خواست مشتری و همچنین عناصر آمیخته بازاریابی است . در این میان ، برای دستیابی مطلوبتر به سهم بازار ، ارزیابی و بهره¬گیری از عناصر آمیخته بازاریابی بیشتر است . در این تحقیق تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی ( p 7 ) بر تصمیم خرید مشتریان شهر کتاب بررسی و ارزیابی می¬شود ؛ همچنین میزان تأثیر این عوامل بر تصمیم خرید مشتریان رتبه¬بندی و به¬ترتیب ، الویت¬بندی می¬گردد تا با مشخص شدن مهمترین عامل یا عوامل و اهمیت آن¬ها ، تصمیم¬گیری مدیران ، تسهیل گردد . جامعه آماری این تحقیق ، عبارتند از کلیه مشتریان شهر کتاب که تعداد 305 آزمودنی انتخاب و به¬عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده¬است . همچنین در این پژوهش از مطالعات کتابخانه-ای و برای جمع¬آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده گردیده¬است و روش تحقیق از نوع توصیفی _ پیمایشی می¬باشد . بدین منظور پرسشنامه¬ای با 29 سوال طراحی و در پایان آن سوالات جمعیت¬شناختی نیز مطرح گردید . نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده¬ها نشان می¬دهد که همه عوامل آمیخته¬ بازاریابی در عرضه کتاب و میزان خرید کتاب مشتریان شهر کتاب تأثیر به سزایی دارد ؛ ولی قیمت تأثیر معکوس در تصمیم خرید مشتریان شهر کتاب دارد . همچنین نتایج بدست¬آمده از رتبه¬بندی عوامل نشان می¬دهد که از نظر مشتریان به ترتیب فرآیند ، محصول ، قمیت ، امکانات فیزیکی ، افراد و ترفیع ( تبلیغات ) بر تصمیم خرید آنان تأثیر گذار بوده¬است . در پایان پیشنهاد می¬شود که مدیران ارشد و یا اجرایی مراکز شهر کتاب در درجه اول به فاکتورهای موثرتری مثل فرآیند خرید و دسترسی و کیفیت محصولو آمیخته آن توجه کرده و تصمیماتی را اتخاذ نمایند تا علاوه بر فراهم نمودن شرایط فیزیکی مناسب¬تر برای جذب مشتریان در آموزش بیشتر کارکنان هم دقت نمایند. قابل ذکر است که تبلیغا و قیمت برای خرید مشتریان در اولویت¬ آخر قرار دارد .
- Abstract
- Abstract : In a world that competition, economic and cultural, the secret of success of firms and persistence, economic and cultural centers; understanding the structure of the market is competitive in how much supply commodities. To achieve this understanding, requires awareness and understanding of the management of any ideas and customer and blended elements. In the meantime, the more favorable to access to the market share, evaluation and benefiting from the elements of the marketing mixed. The study on the impact of mixed factors marketing (7p) on the decision of the purchase of customers in the city of analysis and evaluation of the book, as well as the impact of the decision on the purchase of customers, and to the rank of priority will be given to the most important factor or factors and the importance of that decision, managers. The population of the study, are all customers in the book that the number of 305 testable and statistical sample. To collect information from using a questionnaire the methodology of the kind of descriptive survey . In order to 29 question questionnaire design and at the end of the demographic question was also raised. The results of the analysis of data shows that all the factors Marketing Mix in books and the book buying customers in the book is affected, but the price of the impact of the decision to reverse the purchase of customers in the city. As well as the rank of factors shows that customers in the process, product, Price, physical facilities, people, promotion of impact of the decision to buy them. In the end, senior managers and executive or city centers in the first degree to more effective factors such as shopping and access and quality of its take decisions in addition to providing physical conditions conducive to attract clients in the training of staff more closely together. It is noteworthy that promotion and price for the purchase of customers in the last priority.