عنوان پایان‌نامه

مقایسه یادگیری مهارتهای مدیریتی درآموزشهای حضوری ومجازی دانشگاه ها،مطالعه موردی: دانشگاه تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "مقایسه یادگیری مهارتهای مدیریتی درآموزشهای حضوری ومجازی دانشگاه ها،مطالعه موردی: دانشگاه تهران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001785;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 62831
    تاریخ دفاع
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    غلامرضا جندقی

    امروزه بسیاری از دانشگاه ها امکانات آموزش الکترونیک و دوره های مجازی را برای دانشجویان خود فراهم آورده اند و روز به روز به گسترش این امکانات و افزودن امکانات جدید در دانشگاه می اندیشند اما نکته حائز اهمیت آن است که تا چه میزان دوره های الکترونیک و مجازی می توانند کاملا جایگزین دوره های حضوری شده و نیازهای دانشجویان را تأمین کنند و تا چه اندازه انتقال دانش و مهارت از استاد به دانشجو صورت می پذیرد. در این پژوهشابتدا مهارت های عمومی مدیران با روش تحقیقات کتابخانه ای از مطالعات پیشین و تحقیقات مشابه، استخراج شده است سپس با استفاده از نظر خبرگان این رشته پرسشنامه ای طراحی شده و در اختیار دانشجویان حضوری و مجازی قرار می گیرد تا هر گروه با توجه به تجارب خود میزان یادگیری مهارت های عمومی را تعیین کند، جامعه مورد مطالعه شامل دانشجویان رشته مدیریت مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران می باشند که نمونه ای 278 نفری از آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند.بعد از جمع آوری پرسشنامه ها تجزیه و تحلیل شدند و با استفاده از نرم افزار SPSS با روش آزمون T مستقل، مورد تحلیل قرار گرفته اند و نهایتاً مشخص شد که میان دانشجویان حضوری و مجازی از نظر یادگیری مهارت های ارتباط شفاهی و کتبی تفاوت معناداری مشاهده نمی گردد اما در سایر مهارت ها تفاوت بین دو گروه معنی دار بوده و دانشجویان دوره حضوری از سطح یادگیری بالاتری برخوردار بوده اند.
    Abstract
    Currently many universities provide electronic and virtual education services for their students, but the main point is to what extent this course is perfect replacement of in-person education and to what extent Transferring skills from master to student occurs. The aim of this study is comparing learning management skills in, in-person and virtual education of universities. Initially general management skills extract of similar research and earlier studies, Afterward a questionnaire was designed using expert opinions and was distributed among the two groups of students. In next stage all the answers were analyzed by SPSS software, Independent T is the Statistical method used in this study. The result shows that in verbal communication skills and written communication skills, between in-person students and virtual students is not significant difference while in other skills i