عنوان پایان‌نامه

شناسایی عوامل موثر براعتمادمشتریان وسرمایه گذاری در شرکتهای پترو شیمی پذیرفه شده دربورس اوراق بهادارتهران



    دانشجو در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی عوامل موثر براعتمادمشتریان وسرمایه گذاری در شرکتهای پترو شیمی پذیرفه شده دربورس اوراق بهادارتهران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001803;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66040
    تاریخ دفاع
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    قدرت اله باقری راغب

    تحقیق حاضر به بررسی عوامل موثر بر اعتماد مشتریان به سرمایه گذاری در شرکتهای پتروشیمی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. جامعه آماری این تحقیق را مشتریان متقاضی خرید سهام شرکتهای پتروشیمی در بورس اوراق بهادار تهران که به شرکتهای کارگزاری جهت خرید سهام مراجعه و فرم سفارش خرید را تکمیل می نمایند، تشکیل می دهند. حجم نمونه با کمک فرمول جامعه نامحدود محاسبه گردیده و برابر با 385 می باشد. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق پرسشنامه می باشد و داده ها به دو صورت کتابخانه ای و میدانی گردآوری گردیده اند. برای تجزیه و تحلیل متغیرهای جمعیت شناختی از روش های آمار توصیفی و برای تجزیه و تحلیل سوالات تحقیق از روش های آمار استنباطی نظیر آزمون های کالموگروف-اسمیرنوف، همبستگی پیرسون و فریدمن استفاده گردیده است. روش انجام این تحقیق، روش توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد. قلمرو زمانی تحقیق 9ماهه منتهی به 30 آبان 1392می باشد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که بین عوامل صداقت، صراحت، شایستگی، ثبات، عایدات مورد انتظار و اعتماد مشتریان به سرمایه گذاری در شرکتهای پتروشیمی رابطه معناداری وجود دارد و بین عامل وفاداری و اعتماد مشتریان به سرمایه گذاری در شرکتهای پتروشیمی رابطه معناداری وجود ندارد. همچنین اهمیت و الویت عوامل موثر بر اعتماد مشتریان به سرمایه گذاری در شرکتهای پتروشیمی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بترتیب عبارتند از: عایدات مورد انتظار، شایستگی، صداقت، صراحت، ثبات و وفاداری. همچنین نتایج تحقیق نشان داد بین اعتماد مشتریان به شرکتهای پتروشیمی و سرمایه گذاری آنان در این شرکتها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. واژگان کلیدی: سرمایه گذاری، اعتماد، صداقت، شایستگی، ثبات، وفاداری، صراحت، عایدات مورد انتظار، مشتریان.
    Abstract
    This study will talk about effective factors on customers trust for investment in petrochemicals companies that are admitted in Tehran stock market. Statistical society is petrochemical stock customers that are recoused to broker companies and registered order forms. Sample is calculated by unlimited society formula and is about 385 people. Data collection instrument is questionnaires and data are collected by both grand and libraritical methods. Descriptive statistic methods are used for sociological factors analysis and deductive statistic methods are used for study question analysis. Survey type is descriptive. Study time period is nine menthes up to November 2014. Conclusions show there is a significant relation between honesty, competence, consistency, openness , expected earning and customers trust for investment in petrochemical companies. And also shows there is no significant relation between loyalty and customers trust for investment in petrochemical companies. On the other hand importance and priority of factors are by this order: expected earnings, competence, honesty, openness, consistency and loyalty. Finally results shows there is a significant direct relation between customers trust to petrochemical companies and their investment in these companies. Key words: Investment, trust, honesty, competence, consistency, loyalty, openness , expected earnings, customers.